Telewizja 2018-07-09
23

Wszystkie stacje newsowe ze spadkiem w I półroczu. Bardzo słaby wynik Telewizji wPolsce.pl

Liderem oglądalności kanałów informacyjnych w pierwszym półroczu 2018 roku było TVN24. Wszystkie kanały zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej straciła Telewizja Republika. 0,001 proc. udziału zanotowała Telewizja wPolsce.pl - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w pierwszym półroczu 2018 roku należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,89 proc. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zmalał o 9,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Drugą lokatę zajęła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się o 3,21 proc. do 3,41 proc.

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym półroczu kanał miał 1,12 proc. udziału, po spadku o 1,93 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,85 proc. Jego wynik względem pierwszego półrocza 2017 roku zmalał o 8,80 proc.

Przedostatnią lokatę zajęła Telewizja Republika, której udział zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 53,68 proc. do 0,04 proc.

Bardzo słaby wynik wPolsce.pl

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu ub.r. kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca br. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 0,001 proc.

Największy udział (4,26 proc.) wśród grup kanałów newsowych w pierwszym półroczu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP3 i notująca spadek o 4,38 proc. Stacje te wyprzedziły kanały newsowe TVN, których udział zmniejszył się o 9,67 proc. do 4,23 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

TVN24 liderem w grupie 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w pierwszym półroczu 2018 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,19 proc., po spadku o 9,19 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,27 proc. udziału, do góry o 3,94 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), a trzeci był Polsat News (0,69 proc.; w dół o 6,64 proc.).

Liderem spadków w tym ujęciu był Polsat News 2 - było to 49,43 proc. do 0,04 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,46 proc. udziału, po spadku o 9,71 proc.

W czerwcu straciły wszystkie kanały informacyjne

W czerwcu 2018 roku liderem oglądalności w obu grupach wiekowych również było TVN24. W 4+ jego udział zmniejszył się o 16,57 proc. do 3,97 proc., a w 16-49 - o 14,68 proc. do 2,34 proc.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (23) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas