Telewizja2019-10-07
16

TVN24 liderem we wrześniu, duży wzrost TVP Info w 16-49. Superstacja najbardziej w dół

We wrześniu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVN24, a na drugim miejscu znalazło się TVP Info. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła Superstacja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych we wrześniu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,42 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 5,01 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,74 proc. (po wzroście o 17,16 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,13 proc. udziału, po wzroście względem września 2018 roku o 8,70 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji na początku tego roku była dwukrotnie korygowana w celu ujednolicenia pasm.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,01 proc. Jego wynik względem września zeszłego roku wzrósł o 20,67 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 3,13 proc. do 0,40 proc.

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl we wrześniu br. wyniósł 0,003 proc., po wzroście względem lipca ub.r. o 50 proc. - największym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej straciła Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na siódmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 37,39 proc. do 0,07 proc. udziału.

W poniedziałek, 30 września o godz. 14.00 wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca tego roku.

Największy udział (4,81 proc.) wśród grup kanałów newsowych we wrześniu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 4,86 proc. Drugie miejsce zajęły stacje newsowe TVP, których udział zwiększył się o 17,89 proc. do 4,75 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych we wrześniu 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,18 proc., po spadku o 6,96 proc. - jedynym w zestawieniu.

Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (1,79 proc. udziału, do góry o 65,62 proc. - największy wzrost w zestawieniu). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,73 proc.; + 10,39 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,49 proc. udziału, po spadku o 5,06 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas