Telewizja2022-01-11
11

TVN24 liderem kanałów informacyjnych w 2021 roku

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w 2021 roku było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24, która zastąpiła Superstację. Największy spadek odnotował kanał TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w 2021 roku wyniósł 4,95 proc., po spadku względem roku poprzedniego o 7,67 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 3,99 proc. (po spadku o 17,20 proc. - największym w zestawieniu).

Podium uzupełnia Polsat News. W ub.r. kanał miał 1,77 proc. udziału, po spadku względem 2020 roku o 13,14 proc. Strata oglądalności Polsat News może wynikać z faktu, że stacja utraciła nadawanie w naziemnej telewizji cyfrowej na MUX-4. W tym miejscu od 1 września ub.r. pojawiły się Wydarzenia24.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,01 proc. Jego wynik względem poprzedniego roku spadł o 8,38 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,42 proc. (w dół o 14,98 proc.).

Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.

Średni rynkowy udział Superstacji i Wydarzenia24 w całym 2020 roku wyniósł 0,14 proc. Względem nadawanej rok wcześniej Superstacji nastąpił wzrost o 174,51 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o jedną lokatę.

Największy udział (5,37 proc.) wśród grup kanałów newsowych w ub.r. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca spadek wzrost o 8,29 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 15,56 proc. do 5 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Rynek kanałów informacyjnych spadł o 11 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w 2021 roku wyniósł 12,46 proc. Było to o 11,16 proc. mniej niż w 2020 roku.

TVN24 na czele również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w 2021 roku też znalazło się TVN24 z wynikiem 3,08 proc., po spadku o 11,28 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,71 proc. udziału, po spadku o 27 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,47 proc. (spadek o 17,69 proc.).

Największy spadek - wynoszący 42,86 proc. - odnotowała tutaj stacja Telewizja wPolsce.pl. Jej wynik zmniejszył się do 0,004 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,35 proc. udziału, po spadku o 13,21 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,21 proc. udziału w rynku, po spadku o 16,81 proc.

W grudniu 2021 roku liderem oglądalności wśród stacji lifestylowych w obu grupach wiekowych również był kanał TVN24. W 4+ jego udział zmniejszył się o 2,65 proc. do 4,92 proc., a w 16-49 wzrósł o 4,69 proc. do 3,24 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas