Telewizja2021-05-07
20

TVN24 w kwietniu wyprzedził TVP Info w 4+, a Polsat News - w 16-49

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu br. było TVN24, które wyprzedziło TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce, a największy spadek odnotowała stacja Biznes24. Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na drugie miejsce awansował Polsat News, który wyprzedził TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w kwietniu 2021 roku wyniósł 5,06 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 7,33 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 3,86 proc. (po spadku o 30,65 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W kwietniu br. kanał miał 2,05 proc. udziału, po spadku względem kwietnia 2020 roku o 16,93 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,05 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku spadł o 13,21 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,39 proc. (w dół o 32,10 proc.).

Przedostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 125 proc. do 0,018 proc. udziału.

Największą stratę oglądalności zanotowała stacja Biznes24, która w zestawieniu była ostatnia. Jej wynik zmniejszył się o 42,86 proc. do 0,004 proc. udziału. Kanał nadaje od marca ub.r.

Największy udział (5,44 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca spadek o 9,66 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 27,55 proc. do 4,91 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Rynek kanałów informacyjnych spadł o 18 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w kwietniu 2021 roku wyniósł 12,61 proc. Było to o 18,45 proc. mniej niż w kwietniu 2020 roku.

Polsat News wyprzedził TVP Info w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2021 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,20 proc., po spadku o 17,58 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News. Stacja miała 1,66 proc. udziału, po spadku o 26,40 proc.

Udział trzeciego TVP Info wyniósł 1,64 proc. (spadek o 47,01 proc.). Stacja spadła z drugiej lokaty.

Największy spadek - wynoszący 60,96 proc. do 0,21 proc. - odnotowała tutaj stacja TVN24 BiS. Z kolei jako jedyna zyskała Superstacja - było to 9,52 proc. do 0,02 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,41 proc. udziału, po spadku o 22,90 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,23 proc. udziału w rynku, po spadku o 31,81 proc.

Autor:MK

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas