Telewizja2023-03-19
18

TVN24 liderem kanałów informacyjnych. Duży wzrost wPolsce.pl

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lutym br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacje wPolsce.pl i Wydarzenia24. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych w grupie 16-49 był aż o jedną trzecią niższy niż rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w lutym 2023 roku wyniósł 4,84 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 16,98 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,82 proc. (po spadku o 13,31 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W lutym br. kanał miał 1,70 proc. udziału, po spadku względem lutego 2022 roku o 25,11 proc.

Duże spadki widowni czołowych kanałów wynikają z tego, że pod koniec lutego 2022 r. ich oglądalność mocno wzrosła w związku z tym, że przez całą dobę relacjonowały atak Rosji na Ukrainę.

Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,91 proc. (do góry o 9,64 proc.).

Telewizja wPolsce.pl z największym wzrostem

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja wPolsce.pl, której wynik zwiększył się o 200 proc. do 0,03 proc. Kanał w zestawieniu był dziewiąty.

Z szóstego na piąte miejsce awansował kanał Wydarzenia24. Średni rynkowy udział stacji w lutym br. wyniósł 0,64 proc. Stacja względem lutego 2022 roku zanotowała wzrost o 25,49 proc.

Tylko 117 widzów News24

Ostatni w zestawieniu był nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca ub.r. Stację w lutym br. śledziło średnio zaledwie 117 widzów.

- Mamy zadowalające zasięgi w internecie, jeśli wziąć je pod uwagę, stacja dociera do znacznie większej liczby widzów, niż pokazują wskaźniki - komentuje Ryszard Krajewski, prezes Astro, dodając: - Nie można porównywać naszej oglądalności z kanałami newsowymi, nadającymi od lat.

Największy udział (5,73 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 10,33 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zmniejszył się o 22,14 proc. do 5,38 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Rynek kanałów informacyjnych stopniał o 16 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w lutym 2023 roku wyniósł 13,70 proc. Było to o 15,74 proc. mniej niż w lutym 2022 roku.

TVN24 na czele również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w lutym 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,07 proc., po spadku o 26,56 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,85 proc. udziału, po spadku o 35,54 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,11 proc. (spadek o 44,50 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,43 proc. udziału, po spadku o 33,66 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,49 proc. udziału w rynku, po spadku aż o 32,46 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas