Telewizja 2021-02-04
35

TVN24 zwiększa przewagę nad TVP Info. Rekordowy wzrost Polsat News

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym miesiącu było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce, a jedyny spadek odnotowała Superstacja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w styczniu 2021 roku wyniósł 4,69 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 10,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,56 proc. (po spadku o 13,84 proc.).

Rekordowy wzrost Polsat News

Podium uzupełnia Polsat News. W styczniu br. kanał miał 1,90 proc. udziału, po wzroście względem stycznia 2020 roku o 49,14 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,04 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku wzrósł o 0,97 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,44 proc. (do góry o 6,85 proc.).

Przedostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 225 proc. do 0,006 proc. udziału.

Największą stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która w zestawieniu spadła z siódmej na ósmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 50,68 proc. do 0,036 proc. udziału.

Ostatnie miejsce zajął nowy kanał Biznes24, który rozpoczął nadawanie w marcu ub.r. Jego średni rynkowy udział w styczniu br. wyniósł 0,006 proc.

Największy udział (5,13 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 10,12 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 10,88 proc. do 4,60 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 5 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w styczniu 2021 roku wyniósł 11,83 proc. Było to o 4,76 proc. więcej niż w styczniu 2020 roku.

Polsat News dogania TVP Info w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w styczniu 2021 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,07 proc., po wzroście o 24,17 proc.

Na drugim miejscu znalazło się TVP Info. Stacja miała 1,57 proc. udziału, po wzroście o 8,34 proc.

Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,54 proc. (wzrost o 75,26 proc. - - największy w zestawieniu).

Największy spadek - wynoszący 50 proc. do 0,003 proc. - odnotowała tutaj Telewizja wPolsce.pl.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,37 proc. udziału, po wzroście o 19,95 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,09 proc. udziału w rynku, po wzroście o 17,20 proc.

Autor: MK

KOMENTARZE (35) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas