Telewizja2022-04-16
29

Rekordy oglądalności stacji newsowych, TVP Info i TVN24 na czele. Wydarzenia24 z 27 razy lepszym wynikiem niż Superstacja

Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w marcu br. zostało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24 (która względem Superstacji zanotowała wzrost o 2700 proc.), a jedyny spadek odnotował kanał TVP3 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVP Info w marcu 2022 roku wyniósł 7,93 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 115,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą lokatę spadło TVN24. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 6,80 proc. (po wzroście o 35,46 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W marcu br. kanał miał 2,98 proc. udziału, po wzroście względem marca 2021 roku o 55,21 proc.

Z piątego na czwarte miejsce awansował kanał TVN24 BiS, którego udział wyniósł 1,14 proc. (do góry o 192,31 proc.). Stacja w marcu w dużej mierze retransmitowała program TVN24.

Wydarzenia24 zwiększyły wynik o 2700 proc.

Piąte miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.

Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w marcu br. wyniósł 0,84 proc. Stacja względem nadawanej w marcu ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 2700 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o trzy lokaty.

TVP3 z jedynym spadkiem

Z czwartego na szóste miejsce spadło TVP3. Kanał w marcu br. miał 0,78 proc. udziału, po spadku o 23,53 proc. - jedynym w zestawieniu.

Największy udział (8,71 proc.) wśród grup kanałów newsowych w marcu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 85,32 proc. Stacje wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 46,77 proc. do 7,94 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 69 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w marcu 2022 roku wyniósł 20,71 proc. Było to o 69,20 proc. więcej niż w marcu 2021 roku.

TVN24 na czele również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w marcu 2021 roku utrzymało się TVN24 z wynikiem 5,91 proc., po wzroście o 78,01 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 4,84 proc. udziału, po wzroście o 204,40 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 3,14 proc. (wzrost o 88,02 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 6,90 proc. udziału, po wzroście o 94,37 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 16,37 proc. udziału w rynku, po wzroście o 123,33 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(29)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas