Telewizja2020-10-12
18

TVN24 liderem wśród kanałów newsowych we wrześniu. Rekord Polsat News, Superstacja z dużym spadkiem

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym miesiącu było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce, a jedyny spadek - wynoszący 40,28 proc. - odnotowała Superstacja. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 16,37 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 we wrześniu 2020 roku wyniósł 4,97 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 12,36 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 4,10 proc. (po wzroście o 9,51 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. We wrześniu br. kanał miał 1,94 proc. udziału, po wzroście względem września 2019 roku o 72,09 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,04 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku wzrósł o 2,48 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,41 proc. (do góry o 4,30 proc.).

Przedostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 433,33 proc. do 0,016 proc. udziału.

Superstacja o 40 proc. w dół

Największą stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która w zestawieniu spadła z siódmej na ósmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 40,28 proc. do 0,043 proc. udziału. Pod koniec września ub.r. wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca ub.r.

Ostatnie miejsce zajął nowy kanał Biznes24, który rozpoczął nadawanie w marcu br. https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/biznes24-romad-mlodkowski-michal-winnicki-start-sprzedaz-reklam-tvp-opinie Jego średni rynkowy udział w lipcu br. wyniósł 0,010 proc.

Największy udział (5,38 proc.) wśród grup kanałów newsowych we wrześniu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 11,70 proc. Drugie miejsce zajęły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 8,02 proc. do 5,13 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 16 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych we wrześniu 2020 roku wyniósł 12,67 proc. Było to o 16,37 proc. więcej niż we wrześniu 2019 roku.

Grupa komercyjna dla TVN24

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych we wrześniu 2020 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 2,81 proc., po wzroście o 28,99 proc.

Na drugim miejscu znalazło się TVP Info (1,81 proc. udziału, do góry o 1,12 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (1,57 proc.; + 114,46 proc. - drugi największy wzrost w zestawieniu).

Również i tutaj najwięcej zyskała Telewizja wPolsce.pl - było to 900 proc. do 0,010 proc. Największy spadek - wynoszący 41,67 proc. do 0,007 proc. - także i tutaj odnotowała Superstacja.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,08 proc. udziału, po wzroście o 23,47 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7 proc. udziału w rynku, po wzroście o 21,98 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas