Telewizja 2018-01-08
3

82 tys. widzów fazy grupowej Ligi Mistrzów 2017/2018 w kanałach Canal+. Mecze pokazywane w TVP1 śledziło 1,8 mln osób

Transmitowane w kanałach nc+ mecze fazy grupowej obecnego sezonu Ligi Mistrzów na kanałach nc+ gromadziły średnio 82 tys. widzów. Z kolei wybrane spotkania pokazane w TVP1 miały 1,8 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Piłkarska Liga Mistrzów 2017/2018 wystartowała 12 września 2017 roku. Do 6 grudnia ub.r. odbyło się sześć kolejek, które złożyły się na rundę zasadniczą piłkarskich rozgrywek. W Polsce mecze Ligi Mistrzów transmitują kanały nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+), a po jednym meczu każdej kolejki fazy grupowej w ramach sublicencji pokazywane były w publicznej Jedynce.

Średnia oglądalność wszystkich spotkań Ligi Mistrzów 2017/2018 pokazanych w kanałach należących do platformy nc+ wyniosła 81,6 tys. widzów, co przełożyło się na 0,57 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 0,75 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Względem całego sezonu 2016/2017 oglądalność piłkarskich rozgrywek pokazywanych u tego nadawcy spadła o 58,7 tys. widzów. Wówczas ich widownia wynosiła 140,3 tys. widzów (odpowiednio 0,98 proc. i 1,34 proc. udziału).

Wśród poszczególnych anten najwięcej widzów gromadzą mecze pokazywane w Canal+, które śledzi 194,7 tys. osób. Spotkania w nSport+ mają 58 tys. widzów, Canal+ Sport - 52,1 tys., a Canal+ Sport 2 - 40,5 tys.

Najciekawsze mecze piłkarskich rozgrywek nc+ retransmituje z 1-godzinnym opóźnieniem w Canal+ 1. Na tej antenie śledzi je 2,5 tys. widzów.

W kanałach nc+ największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Bayernem Monachium, a Paris Saint-Germain z 5 grudnia ub.r., który średnio oglądało w Canal+ 376,9 tys. osób. Przełożyło się to na 2,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 4,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Drugie miejsce zajął inny mecz Bayernu Monachium z Paris Saint-Germain transmitowany też w Canal+ (27 września ub.r.; 275,4 tys. widzów; odpowiednio 1,98 proc. i 2,37 proc.).

Podium uzupełnia spotkanie Bayernu Monachium z Glasgow Celtic (18 października ub.r.; 270,1 tys. widzów; odpowiednio 1,98 proc. i 2,37 proc.), który również pokazał Canal+

9 z 10 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+. Pozostałe jedno spotkania z czołowej dziesiątki pokazał nSport+.

Sześć meczów piłkarskich rozgrywek pokazywanych w TVP1 w środy po 20.00 śledziło 1,8 mln widzów, co dało stacji 12,47 proc. udziału w 4+ i 12,64 proc. w 16-49.

Widownia poszczególnych spotkań wahała się od 1,43 mln widzów w przypadku meczu Real Madryt-Apoel Nikozja (z tymi wynikami nie zgodził się Jacek Kurski, który twierdził że mecz ten w Jedynce śledziło ponad 2,5 mln widzów - powoływał się on na wyniki Netii) do 2,28 mln przy meczu Tottenham Hotspur-Real Madryt.

Faza pucharowa rozgrywek Ligi Mistrzów 2017/2018 rozpocznie się 13 lutego 2018 roku.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas