Telewizja2019-07-08
13

„Fakty” liderem oglądalności w I półroczu, „Panorama” z największym spadkiem

Justyna Pochanke; fot.: TVN / Krzysztof DubielJustyna Pochanke; fot.: TVN / Krzysztof Dubiel

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w pierwszym półroczu br. były „Fakty” TVN, które odnotowały największy wzrost - zyskały ponad 200 tys. widzów. Najwięcej straciła „Panorama” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” TVN w pierwszym półroczu 2019 roku oglądało średnio 2,79 mln widzów, co zapewniło TVN 21,48 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 4,80 proc. widzów, czyli 128 tys. oglądających, ale jego udział wzrósł z 20,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym półroczu wyniosła 3,03 mln widzów, co przełożyło się na 23,32 proc. udziału. Było to o 7,26 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu 2018 roku.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-i-polrocze-2019-polsat-liderem-tvp2-wzrost ##

Drugie były „Wiadomości” TVP1, których widownia na głównej antenie zmniejszyła się o 0,19 proc. (4 tys. osób) do 2,08 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku spadł z 15,28 proc. do 15,08 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,02 mln widzów, będąc o 0,42 proc. wyższą niż rok temu.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-programow-informacyjnych-czerwiec-2019-fakty-liderem ##

Podium uzupełniają „Wydarzenia” Polsatu. Ich oglądalność na głównej antenie wzrosła o 0,36 proc., czyli o 7 tys. widzów. W pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła ona 1,96 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,42 proc. (rok wcześniej było to 15,63 proc.).

Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w pierwszym półroczu br. oglądało 2,10 mln widzów, czyli o 1,36 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano jeszcze na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/kto-oglada-programy-informacyjne_1 ##

Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” TVP1. Widownia tego dziennika wyniosła 1,02 mln osób, po wzroście o 0,42 proc. (8 tys. widzów). Średnia widownia „Teleexpressu” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym półroczu wyniosła 2,54 mln osób, po wzroście o 1,39 proc.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 spadł najbardziej w zestawieniu - o 2,14 proc. do 1,12 mln widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,47 mln osób, po spadku wynoszącym 2,43 proc.).

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/elzbieta-gorajewska-emerytura-szefowej-nielsen-audience-measurement-budowala-rynek-badan-spolecznych-i-marketingowych-w-polsce-opinie-lipiec-2019 ##

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to wzrosty odnotowały „Fakty” (największy), „Wiadomości” i „Teleexpress”. Na minusie z kolei były: „Wydarzenia” i „Panorama” (największy).

W rankingach ze zsumowaną widownią z głównych i newsowych antenach również największe audytorium w pierwszym półroczu br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Wiadomości”, „Teleexpress”, „Wydarzenia” i „Panorama”.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w pierwszym półroczu 2019 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 9,37 proc. do 990 tys. oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 756 tys. osób (do góry o 3,66 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (505 tys. widzów; + 7,18 proc.).

Czwarty był „Teleexpress” (450 tys. widzów; + 0,62 proc.), a piąta - „Panorama” (269 tys. widzów; + 8,87 proc.).

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również wszystkie serwisy odnotowały wzrosty oglądalności, a najwięcej widzów też zyskały „Fakty” (11,80 proc.).

- Poziom widowni w grupie 4+ niemal wszystkich analizowanych serwisów informacyjnych w stacjach BIG4 utrzymał się na zbliżonym poziomie. Jedynym wyjątkiem są „Fakty” TVN, których liczba widzów znacząco wzrosła. Co ciekawe, poziom widowni programów informacyjnych w TVP1 ustabilizował się, co wcale nie jest oczywiste w związku ze spadkiem udziału całościowego tej anteny. Dotyczy to wszystkich stacji z grupy BIG4: o ile ich skumulowany udział zmalał w tym półroczu względem 1 półrocza 2018 roku, o tyle w przypadku analizowanych programów znaczący odpływ widowni nie miał miejsca. - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, TV Director w Codemedia. - Może być tak, że programom informacyjnym sprzyjały wybory do Europarlamentu. Co więcej, to w grupie komercyjnej 16-49 nastąpił procentowo większy przyrost poziomu widowni niż w grupie 4+ - oznacza to, że to przede wszystkim osoby młodsze oglądały w 1 półroczu serwisy informacyjne częściej niż w analogicznym okresie 2018 roku - dodaje.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Autor:mk

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas