Telewizja2019-09-23
4

1,6 mln widzów „Przyjaciółek 14”. Polsat wiceliderem w 16-49

fot. Polsatfot. Polsat

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 1,59 mln osób, o 130 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie emisji serialu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i jest wiceliderem w grupie komercyjnej 16-49.

Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że dwunastą edycję „Przyjaciółek” (serial jest emitowany w czwartki o godz. 21.10, począwszy od 5 września br.) po trzech pierwszych odcinkach śledzi średnio 1,59 mln widzów. Przekłada się to na 11,65 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,66 proc. w grupie 16-59.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył odcinek pokazany 19 września br. Zgromadził on przed telewizorami 1,66 mln oglądających.

Dla porównania, dwunastą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., po trzech pierwszych odcinkach śledziło średnio 1,72 mln osób (czyli o 130 tys. widzów mniej), co przekładało się na 12,57 proc. udziału w 4+ 15,14 proc. w 16-49 oraz 14,59 proc. w 16-59.

Podczas emisji „Przyjaciółek” Telewizja Polsat zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należy do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przekłada się na 16,09 proc. udziału. Na drugim miejscu znajduje się TVN („Milionerzy” i „Kuchenne rewolucje”; 13,93 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 („Najgorszy kucharz” i „Wkręceni w randkę”; 3,99 proc.).

Polsat jest już jednak wiceliderem wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, przegrywając tylko z TVN. W tym ujęciu dalej plasują się: Jedynka i Dwójka.

„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 10,91 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Przyjaciółki, Polsat

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas