Telewizja2020-03-26
26

Stacje informacyjne biją rekordy oglądalności. TVP Info liderem w 4+, a TVN24 - w 16-49

Od 9 do 24 marca TVP Info miało 7,32 proc. udziału w rynku telewizyjnym, TVN24 - 6,31 proc., a Polsat News - 2,96 proc. W poszczególnych dnach stacje newsowe rywalizują z poszczególnymi kanałami z tzw. „wielkiej czwórki” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W ostatnich kilkunastu dniach tematem numer jeden w polskich mediach jest sytuacja związana z rozwojem koronawirusa w naszym kraju. Dotychczas w Polsce COVID-19 zaraziło się 1 051 osób, z czego 14 zmarło.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom - w okresie od 9 do 24 marca najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce było TVP Info. Średni dobowy udział stacji wyniósł 7,32 proc. wśród wszystkich widzów, 4,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 5,28 proc. w grupie 16-59.

Stacja TVN24 w tym czasie miała 6,31 proc. udziału w 4+, 5,54 proc. w 16-49 i 5,39 proc. w 16-59. Z kolei udziału Polsat News wyniosły odpowiednio 2,96 proc., 3,17 proc. i 3,21 proc.

Stacje newsowe rywalizują z „wielką czwórką”

Z analizy danych dzień pod dniu wynika, że stacje newsowe wygrywają walkę o widza nawet z poszczególnymi kanałami z tzw. „wielkiej czwórki”. Zwłaszcza jest to widoczne w przypadku TVP Info, które 14 marca z udziałem na poziomie 8,75 proc. było liderem całego rynku (druga w kolejności TVP1 miała 7,30 proc. udziału, a dalej uplasowały się: TVN24, TVP2, TVN i Polsat). W pozostałe dni TVP Info w dobowych rankingach zajmowało miejsca 2-6.

TVN24 w dobowych ujęciach miedzy 9 a 24 marca zajmowało miejsca 3-6, a Polsat News - 8-11

Wśród widzów w grupie komercyjnej TVP Info klasyfikowane było jako 4-10 stacja dnia, TVN24 - 3-9, a Polsat News - 9-12.

O koronawirusie szerzej zaczęto informować we wtorek, 21 stycznia br., kiedy to w Chinach zaczęła wyraźnie rosnąć liczba zachorowań, a także pojawiły się pierwsze ofiary śmiertelne oraz zaobserwowano rozprzestrzenianie się wirusa na inne kraje. Przez kolejne tygodnie COVID-19 był jednym z głównych tematów w mediach (obok kampanii wyborczej do zbliżających się wyborów prezydenckich). Średnie udziały TVP Info od tego dnia do 24 marca br. wyniosły odpowiednio 5,14 proc., 2,43 proc. i 3,09 proc., TVN24 - 5,12 proc., 3,46 proc. i 3,52 proc., a Polsat News - 1,82 proc., 1,48 proc. i 1,59 proc.

Trzy główne stacje w analizowanym okresie miały wyższe wyniki niż w całym 2019 roku. Wzrost SHR% 4+ w przypadku TVP Info w 4+ wyniósł 36,88 proc., TVN24 - 9,28 proc., a Polsat News - 50,20 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:TVN24, TVP Info, Polsat News, koronawirus

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas