Telewizja2017-12-30
16

TVN wyprzedził TVP1 i Polsat. Super Polsat najwyżej wśród nowych kanałów (top 150 stacji)

W listopadzie br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został TVN. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2017 roku z trzeciego na pierwsze miejsce awansował TVN. Średni dobowy udział tego kanału względem listopada 2016 roku wzrósł o 2,85 proc. i wyniósł 11,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Na drugie miejsce spadł Polsat (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,77 proc. do 10,62 proc.). Podium uzupełnia TVP1 (9,91 proc. udziału; w dół o 9,99 proc.), która spadła z pozycji lidera. Oczko niżej znalazła się siostrzana Dwójka (8,57 proc. udziału; bez zmian).

Szóste było TVN24, którego udział wyniósł 3,90 proc., po wzroście o 9,55 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jego udział uplasował się na poziomie 1,38 proc. (spadek o 1,43 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 13,76 proc. do 1,24 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 16,88 proc. do 0,90 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 1,52 proc. do 0,67 proc.), muzycznych - Polo TV (- 31,58 proc. do 0,52 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 23,40 proc. do 0,36 proc.).

21. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w listopadzie br. wyniósł 0,80 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w listopadzie ub.r. to 0,36 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 43. do 59. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,32 proc. udziału w rynku), WP (0,27 proc.), Zoom TV (0,26 proc.; wzrost o 333,33 proc.), i Nowa TV (0,23 proc.; + 283,33 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w listopadzie br. był TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,84 proc., po wzroście o 0,80 proc. Wynik drugiego Polsatu zmniejszył się o 11,50 proc. do 11,78 proc.

Trzecia była TVP2 (7,21 proc udziału; w dół o 1,77 proc.), a czwarta - TVP1 (6,76 proc., spadek o 3,70 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 6,84 proc. do 2,03 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (+ 1,27 proc. do 1,59 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 27,83 proc. do 1,47 proc.), lifestylowych - TVN Turbo (+ 26,74 proc. do 1,09 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 4,88 proc. do 0,86 proc.), muzycznych - Polo TV (- 37,40 proc. do 0,77 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 29,41 proc. do 0,24 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas