Telewizja2009-02-04
0

Oglądalność Super Bowl jednak rekordowa

Firma badawcza Nielsen Media Research uaktualniła swoje danedotyczące ogladalności niedzielnego finału ligi futboluamerykańskiego NFL. Najnowszy raport pokazuje, że tegoroczny SuperBowl zgromadził przed telewizorami w USA największą widownię whistorii relacji z tego wydarzenia.

Według pierwszych podanych przez Nielsena danych, transmisję zpokazywanego w telewizji NBC finału NFL obejrzało średnio 95,4miliona Amerykanów, co stanowiło drugi wynik w historii pozeszłorocznym, pokazywanym na antenie stacji Fox Super Bowl, któryprzyciągnął przed ekrany średnio 97,5 miliona mieszkańców USA.

Ostatecznie okazało się jednak, że pojedynek drużyn PittsburghSteelers i Arizona Cardinals (zwycięstwo ekipy z Pittsburgha 27:23)zanotował średnią oglądalność na poziomie 98,7 miliona widzów.Pierwszą piątkę uzupełniają finały z lat 1996 (NBC - 94,1 mlnwidzów), 2007 (CBS - 93,2 mln) oraz 1993 (NBC - 91 mln).

Poprawiony został również rekord odnośnie liczby osób, któreprzez co najmniej sześć minut oglądały niedzielną transmisję: ze148,3 miliona w zeszłym roku do 151,6 miliona.

Średnia cena za jeden 30-sekundowy spot reklamowy w trakcietransmisji na antenie NBC wyniosła nieco ponad 3 miliony dolarów (wsumie nadano 67 takich spotów). Telewizja zarobiła z tego tytułu206 milionów dolarów.

źródło: Media Life

Autor:km

Więcej informacji:Super Bowl

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas