Telewizja 2018-05-15
7

„Taniec z Gwiazdami” wygrał z konkurencją. 32,18 mln zł z reklam

Beata Tadla i Jan Kliment; fot. Polsat Beata Tadla i Jan Kliment; fot. Polsat

Ósma edycja „Tańca z Gwiazdami” gromadziła średnio 2,60 mln widzów, czyli o 60 tys. osób mniej niż siódma odsłona widowiska emitowana rok temu. Polsat w czasie nadawania show był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w 4+, ale w grupie 16-49 stacja przegrała z TVN. Wpływy z reklam wyniosły 32,18 mln zł.

„Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” nadawany był w Polsacie w piątki o godz. 20.05, w okresie od 2 marca do 11 maja br. Średnia oglądalność ósmej edycji show wyniosła 2,60 mln widzów, co przełożyło się na 17,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,93 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,60 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 3,13 mln osób.

Dla porównania, siódmą odsłonę „Tańca” w Polsacie, emitowaną w piątki o 20.05 w analogicznym okresie ub.r., oglądało 2,66 mln osób, przy udziale wynoszącym 17,91 proc. w 4+, 12,45 proc. w 16-49 oraz 13,86 proc. w 16-59. Oznacza to, że talent-show stracił 60 tys. widzów, ale wzrosły jego udziały w rynku we wszystkich analizowanych grupach.

Z kolei pokazywane jesienią ub.r. w tym paśmie wysokobudżetowe reality-show „Wyspa przetrwania” oglądało średnio 1,17 mln widzów, co dało stacji odpowiednio 8,14 proc., 11,54 proc. i 9,64 proc. udziału.

Polsat w czasie emisji tanecznego formatu zdecydowanie zajął pierwsze miejsce w całym rynku telewizyjnym. Druga lokata należała do TVP2, która nadawała wtedy seriale „Barwy szczęścia”, „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”, co dało jej 11,23 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (gł. „Pogoda”, „Sport”, „The Wall. Wygraj marzenia” filmy fabularne oraz „Big Music Quiz”; 9,77 proc.), a czwarte - TVN (filmy w paśmie „Superkino”; 9,24 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Polsat był drugi za TVN.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków ósmej edycji widowiska wyniosły 32,18 mln zł. Dla porównania, siódma seria z reklam przyniosła 24,45 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Kryształową kulę „Dancing with the Stars 8” zdobyła Beata Tadla, tańcząca w parze z Janem Klimentem.

Jak już informowaliśmy jako pierwsi, Telewizja Polsat podjęła decyzję o kontynuacji „Tańca z Gwiazdami” w wiosennej ramówce 2019 roku. - Jesteśmy zadowoleni z jakości i wyników oglądalności obecnych odcinków show. Bardzo nas również cieszy różnorodność uczestników - mówiła nam Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 10,91 proc.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (7) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas