Telewizja 2023-07-02
4

TVP1 i TVN liderami w prime-time, duży wzrost TVP2. Stacje newsowe w dół

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego wiosną 2023 roku w prime-time w grupie 4+ zajęła TVP1. W grupach 16-49 i 16-59 pierwszy był TVN. Wyraźne spadki w czołówce zanotowały TVP Info, TVN24  i Polsat News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 27 lutego do 9 maja 2023 roku w codziennym paśmie między godz. 19.00 a 23.00 zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem okresu od 28 lutego do 10 maja 2022 roku zmniejszył się o 4,06 proc. i wyniósł 9,22 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie miejsce zajęła stacja TVN, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,28 proc. do 9,15 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w analizowanym okresie wyniósł 8,49 proc. (do góry o 18,08 proc.). Z kolei czwarty Polsat miał 6,49 proc. udziału (- 9,36 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji w prime-time zmniejszył się z 33,42 proc. w okresie od 28 lutego do 10 maja 2022 roku do 33,35 proc. w okresie od 27 lutego do 9 maja 2023 roku.

Duże spadki stacji newsowych

Z piątego na siódme miejsce spadł kanał TVP Info, którego udział zmniejszył się o 24,44 proc. do 4,02 proc. Oczko niżej znalazło się TVN24 (3,69 proc. udziału; - 22,48 proc.), które przed rokiem było szóste.

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 13. miejsce spadł Polsat News (1,26 proc.; w dół o 34,72 proc.).

TVN na czele w 16-49, TVP2 wyprzedziła TVP1

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie 16-49 w analizowanym okresie w prime-time wyniósł 11,08 proc., po spadku o 0,27 proc.

Wynik drugiego Polsatu w badanym okresie zmniejszył się o 11,73 proc. do 7,30 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 12,40 proc. do 6,71 proc.), która wyprzedziła TVP1 (- 8,63 proc. do 5,72 proc.).

TVN pierwszy także w 16-59

Wśród widzów w grupie 16-59 w okresie od 27 lutego do 9 maja br. liderem także był TVN (- 0,39 proc. do 10,14 proc.).

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: prime-time

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas