Telewizja2021-02-12
87

Protestujące Polsat i TVN miały po 0,3 proc. udziału w oglądalności. Rekordy stacji TVP, 5,1 mln widzów „Wiadomości”

W środę liderem rynku oglądalności z 15,88 proc. udziału była TVP1, a następnie uplasowały się TVP2 (15,50 proc.), TVP Info (8,13 proc.) i ATM Rozrywka (2,74 proc.). Bardzo niskie wyniki zanotowały stacje nadające czarne plansze: Polsat miał 0,27 proc. udziału, TVN - 0,26 proc., TVN24 - 0,21 proc., a Polsat News - 0,02 proc. Hitem dnia były „Wiadomości”, które w TVP1 i TVP Info obejrzało 5,11 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W środę, 10 lutego 2021 roku prywatni nadawcy telewizyjni, radiowi i wydawcy internetowi na dobę wstrzymali działania, protestując przeciw podatkowi od reklam. W akcję włączyli się wszyscy najwięksi nadawcy komercyjni, w tym m.in. Telewizja Polsat, Grupa TVN Discovery Polska, TV Puls. Protesty popierają także mniejsi komercyjni nadawcy (zarówno z kapitałem polskim, jak i zagranicznym), ale m.in. z powodów technicznych nie byli w stanie w trybie nagłym przerwać programu. Zmian w ramówce nie wprowadziła Telewizja Polska, a także m.in. Telewizja Trwam, czy Telewizja wPolsce.pl.

Wysoka oglądalność TVP1, TVP2 i TVP Info

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych 10 lutego zajęła TVP1. Średni dobowy udział wyniósł 15,88 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, w styczniu br. stacja miała średnio 10,70 proc. udziału. Oznacza to, że względem tego okresu w środę Jedynka miała wynik o 48,41 proc. wyższy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi miejsce zajęła TVP2, której udział wyniósł 15,50 proc. (wynik stacji był o 92,31 proc. wyższy, niż w przykładowym okresie porównawczym).

Podium uzupełnia TVP Info. Stacja w środę miała 8,13 proc. udziału, co stanowi jeden z najwyższych dobowych wyników stacji w historii nadawania. TVP Info miało udział o 128,37 proc. wyższy niż w styczniu.

Czwarte miejsce zajęła ATM Rozrywka - najwyżej sklasyfikowana w zestawieniu stacja komercyjna. Kanał w środę pokazywał regularną ramówkę. Udział ATM Rozrywki wyniósł 2,74 proc. (rekordowy wynik w historii nadawania). Był o 459,18 proc. wyższy, niż w styczniu.

Czołową piątkę uzupełniają TVP Seriale (2,56 proc. udziału). Szósty był kanał TVP3 (2,35 proc.). Siódme miejsce zajęła stacja Puls 2 (2,09 proc.), która w ciągu dnia nadawała normalną ramówkę, a do protestu przyłączyła się po godz. 20.00. Czołową dziesiątkę uzupełniają TVP Historia (1,58 proc.), TVP Rozrywka (1,48 proc.) i Stopklatka TV, która tzw. „czarną planszę” zaczęła pokazywać po 11.00 (1,33 proc.).

0,27 proc. udziału Polsatu, 0,26 proc. - TVN

Historycznie rekordowo niskie wyniki zanotowały główne komercyjne stacje, które protestowały przez praktycznie cały dzień („czarne plansze” pojawiły się koło godz. 5.00-6.00).

Polsat w środę miał tylko 0,27 proc. udziału (o 96,69 proc. mniej niż w styczniu br.), a TVN - 0,26 proc. (względem stycznia spadek wyniósł 96,18 proc.). Dało to obu stacjom odpowiednio 52. i 53. miejsce w zestawieniu najchętniej oglądanych kanałów.

Rekordowo niskie wyniki zanotowały również inne duże stacje, które zazwyczaj znajdują się w czołówce najchętniej oglądanych. M.in. informacyjny TVN24 10 lutego wygenerował 0,21 proc. udziału, a konkurencyjny Polsat News - 0,02 proc. W przypadku TV Puls było to 0,53 proc., TVN7 - 0,09 proc., TTV - 0,05 proc., a TV4 - 0,02 proc.

TVP2 liderem w grupie komercyjnej 16-49

Udział będącej liderem TVP2 wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w środę wyniósł 12,87 proc. Druga była TVP1 (10,61 proc.), a trzecie - TVP Info (4,90 proc.).

„Wiadomości” oraz „Na dobre i na złe” hitami

Największą widownię w środę, 10 lutego br. zgromadziło główne wydanie dziennika „Wiadomości”. Audycja w TVP1 miała średnio 4,57 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 34,97 proc. Dodatkowo dziennik w TVP Info oglądało 544 tys. widzów, co daje łączną widownię na poziomie 5,11 mln.

Drugie miejsce należało do medycznego serialu „Na dobre i na złe”, który w środę w Dwójce miał 3,39 mln widzów. Podium uzupełnia prognoza pogody TVP1 po głównym wydaniu „Wiadomości” (3,13 mln widzów).

Czołową piątkę uzupełniają „Teleexpress” TVP1 (3,02 mln widzów; serwis dodatkowo 1,22 mln oglądających miał w TVP Info - 27. lokata wśród hitów; łącznie śledziło go 4,24 mln) i „Jaka to melodia?” (2,52 mln).

„Czarna plansza” najchętniej oglądana w Stopklatka TV

Spośród wszystkich stacji nadających tzw. „czarną planszę” najwyższe wyniki osiągnęła Stopklatka TV. Audycję „Media bez wyboru” na antenie stacji od godz. 11.06 do końca doby telewizyjnej (godz. 2.00 w nocy z środy na czwartek) śledziło średnio 84 tys. widzów, co dało stacji 1,05 proc. udziału. Przynajmniej przez 1 minutę styczność z „czarną planszą” w tej stacji miało 744 tys. widzów.

Drugie miejsce należało do specjalnej audycji w TV Puls (21 tys. widzów; 0,29 proc. udziału; 3,97 mln zasięgu - najwyższy RCH 1 min wśród wszystkich stacji), a trzecie - w TVN24 (12 tys. widzów; 0,19 proc. udziału; 1,26 mln zasięgu).

„Czarna plansza” w TVN miała średnio 12 tys. widzów (4. lokata), a w Polsacie - 3 tys. (8. lokata).

Oglądalność telewizji w środę niższa niż zazwyczaj

Sumarycznie wszystkie stacje telewizyjne w środę w ujęciu całodobowym oglądało średnio 6,04 mln widzów w grupie 4+, a sumaryczny 1-minutowy zasięg wyniósł 23,35 mln (w grupie 16-49 było to odpowiednio 1,98 mln i 9,33 mln).

Średnia widownia telewizji wczoraj była o kilkanaście proc. niższa niż w styczniu br., kiedy to wszystkie stacje telewizyjne śledziło średnio 7,16 mln osób w 4+ i 2,44 mln w 16-49.

Autor:MK

KOMENTARZE(87)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas