Telewizja 2020-01-01
10

Polsat i TVN liderami oglądalności w 2019 roku, TVP2 na plusie. „M jak miłość” i „Teleexpress” hitami

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm „M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Liderem oglądalności rynku telewizyjnym w 2019 roku w grupie 4+ był Polsat. Pierwsze miejsce w grupie komercyjnej 16-49 należało do TVN. Ratingowymi hitami okazały się serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i PŚ w skokach narciarskich - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 stycznia do 18 grudnia 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2018 roku zmniejszył się o 3,43 proc. i wyniósł 9,90 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem była TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,47 proc. do 9,70 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 8,51 proc., po spadku względem analogicznego okresu ub.r. o 9,76 proc.

Kolejną lokatę zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,30 proc. udziału; do góry o 1,76 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,59 proc. w 2018 roku do 36,41 proc. w 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,51 proc., po wzroście o 8,16 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,73 proc.; spadek o 10,76 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,66 proc.; + 6,36 proc.), TV Puls (3,50 proc.; + 2,64 proc.), TVN7 (3,20 proc.; - 1,45 proc.) i TTV (2,23 proc.; + 4,65 proc.).

TVN na czele w grupie komercyjnej

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,15 proc., po spadku o 9,16 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w 2019 roku do 18 grudnia zmniejszył się o 3,02 proc. do 11,06 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 4,05 proc. do 7,14 proc.), a czwarta była Jedynka (- 6,61 proc. do 6,27 proc.).

Hitem „M jak miłość”

Największą widownię w 2019 roku zgromadził serial „M jak miłość” z 8 stycznia. Miał on średnio 5,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,06 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,81 mln widzów (emisja 16 stycznia; 17. pozycja). Do zestawienia top 20 nie awansowały „Wiadomości” Jedynki oraz „Wydarzenia” Polsatu.

Na trzeciej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich z 13 stycznia. Relację z zawodów z Val di Fiemme w samej TVP1 śledziło 5,37 mln osób (35,30 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1, gdzie oglądało go dodatkowe 910 tys. i 500 tys. osób (łącznie było to 6,78 mln widzów).

Piąta była transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 24 marca, w którym nasza drużyna grała z Łotwą. Relację w samej TVP1 oglądało 5,11 mln widzów, co przełożyło się na 32,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 1,24 mln oglądających) oraz Polsat Sport (620 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 6,97 mln widzów.

Szóstą lokatę zajął pokazany 24 listopada finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. W TVP1 miał on średnio 5 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 36,58 proc. Dodatkowo w TVP ABC Eurowizję Junior 2019 śledziło średnio 280 tys., a w TVP Polonia było to 99 tys.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 18 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dwie lokaty należały do programów TVP2.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: raport oglądalności

KOMENTARZE (10) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas