Telewizja2021-01-04
25

TVP1 i TVN liderami w 2020 roku. Rekordowe wyniki TVN24, TVP Info i Polsat News (top 171 stacji)

Nowym liderem oglądalności w zeszłym roku została TVP1, która wyprzedziła Polsat - w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Duże wzrosty odnotowały stacje newsowe TVP Info, TVN24 i Polsat News - wynika z analizy Havas Media Group udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 stycznia do 29 grudnia 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem analogicznego okresu 2019 roku zmniejszył się o 0,23 proc. do 9,67 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”) - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,21 proc. do 8,35 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w okresie od 1 stycznia do 29 grudnia ub.r. wyniósł 7,51 proc., po spadku względem okresu od 1 stycznia do 29 grudnia 2019 roku o 9,49 proc.

Czwarta była TVP2 (stacja miała 7,51 proc. udziału; w dół o 9,49 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 36,28 proc. w okresie od 1 stycznia do 29 grudnia 2019 roku do 33,01 proc. w okresie od 1 stycznia do 29 grudnia 2020 roku - najniższego poziomu w historii.

- Utrata oglądalności głównych anten, to przede wszystkim kwestia umacniania się takich stacji jak TV Puls i TVN7, które skutecznie, poprzez inwestycje w ramówkę budują własną widownię. Swoją cegiełkę dokładają również portale SVoD, które dzięki bogatym zasobom również konkurują szczególnie ze stacjami TOP4 - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Radosław Zamieciński, negotiation manager z Havas Media Group.

Rekordy TVP Info, TVN24 i Polsat News

Wysokie roczne wyniki oglądalności zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (5,36 proc.; do góry o 19,92 proc.; pozycja 5. w rankingu), TVP Info (4,83 proc.; + 32,39 proc.; awans z 7. na 6. Miejsce; największy wzrost w top 10) i Polsat News (2,03 proc.; + 80,32 proc.; awans z 17. na 11. miejsce; zdecydowanie największy wzrost w top 20). W zeszłym roku kanały newsowe obszernie relacjonowały m.in. pandemię COVID-19, kampanię wyborów prezydenckich oraz liczne protesty.

- Tak olbrzymie wzrosty newsowych stacji wynikają głównie z obecnej sytuacji związanej z wirusem COVID-19. Ludzie poszukują informacji związanych z obecnością wirusa w Polsce, a o te najłatwiej w stacjach news’owych - informuje Radosław Zamieciński.

TVN i Polsat na czele w 16-49, Siódemka 23 proc. do góry

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,58  proc., po spadku o 13,52 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w okresie od 1 stycznia do 29 grudnia ub.r. zmniejszył się o 13,56 proc. do 9,52 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 10,35 proc. do 6,39 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 8,79 proc. do 5,73 proc.).

Pierwszą piątkę uzupełnia Siódemka, która awansowała z miejsca szóstego. Jej udział wzrósł o 22,56 proc. do 4,48 proc.

- TVN7 to stacja z bardzo wysoką dynamiką wzrostu. Inwestycja w nowe dedykowane pozycje programowe lub takie, które są emitowane w pierwszej kolejności za nim trafią na antenę TVN, pozwala budować pozycję dużego niezależnego kanału. Oczywiście w pewnym stopniu jest to odbieranie widowni TVN, ale w większym stopniu odbieranie jej innym, np.: Polsatowi lub TVP2. Zakładając takie wzrosty oglądalności rok do roku, ciężko zakładać, że ten rozwój zostanie zatrzymany, a raczej należy upatrywać kolejnych nowości programowych, które pozwolą na dalszy rozwój TVN7 - komentuje nam ekspert z Havas Media Group.

Również i w tej grupie wysokie wyniki miały stacje informacyjne: TVN24 (3,48 proc.; do góry o 41,92 proc.), TVP Info (2,35 proc.; +49,59 proc.) i Polsat News (1,79 proc.; +142,47 proc.).

Jak już informowaliśmy, największą widownię w 2020 roku wśród wszystkich widzów zgromadziły: dziennik „Teleexpress”, transmisja finałowego konkursu 68. Turnieju Czterech Skoczni i „M jak miłość”. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 hitem był film „Kevin sam w domu”.

Autor:mk

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas