Prasa2015-05-06
10

Ogromny wzrost sprzedaży „Gali”. „Viva!” i „Flesz” mocno w dół

W lutym 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Gala”, zaś najwięcej straciły „Viva!” i „Flesz”.

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w lutym 2015 roku wyniosła 249 550 egz. W porównaniu do lutego 2014 roku była ona niższa o 11,74 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z czwartego na drugie miejsce awansował dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on jednak spadek sprzedaży ogółem wynoszący 5,53 proc. i średni wynik na poziomie 220 037 egz.

Na podium znalazła się jeszcze „Gala” (Grupa Burda), która rok wcześniej była szósta, czyli ostatnia. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zwiększyła się w ciągu roku o 118,59 proc. do 144 276 egz. - był to największy wzrost w zestawieniu. Warto jednak wziąć pod uwagę, że jeden numer „Gali” w lutym br. ukazał się w promocyjnej cenie 0,99 zł, podczas gdy rok wcześniej magazyn miał wydania tylko w normalnej cenie 4,99 zł.

Największy spadek w rankingu, wynoszący aż 54,80 proc., odnotowała „Viva!” (Edipresse Polska), której średni wynik w lutym br. uplasował się na poziomie 111 225 egz. Magazyn ten spadł z miejsca drugiego na czwarte. W lutym ub.r. „Viva” miała jeden numer za 0,99 zł, a w lutym br. nie było promocji cenowych (magazyn kosztował 3,29 zł).

Niewiele mniejszy spadek (o 54,29 proc.) odnotował magazyn „Flesz” (Edipresse Polska), który spadł z miejsca trzeciego na piąte. Jego średnia sprzedaż ogółem w drugim miesiącu br. wyniosła 110 852 egz.

Zobacz tabelę

W lutym 2015 roku w porównaniu do stycznia 2015 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem również pochwalić się mogła „Gala” - było to 197,52 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 29,77 proc., odnotowała „Viva!”.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Gala, Viva!, Flesz, Viva, Party, dwutygodnik people, zkdp

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas