Serial "Ojciec Mateusz", który TVP 1 emitowała w niedzielnepopołudnia, cieszył się kilka razy większą oglądalnością niżpozycje nadawane w tym samym czasie przez TVP 2, Polsat i TVN.Wpływy reklamowe netto wyniosły 5,1 mln zł.
Średnia widownia "Ojca Mateusza" wyniosła 6,65 mln osób przyudziale w rynku na poziomie 45,48 proc. w grupie 4+ i 38,31 proc. wgrupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Researchprzygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Produkcja nadawana była w TVP1 w niedziele o 17.20 w okresie od 7 grudnia 2008 roku do 22 lutegobr., natomiast pilotowy odcinek wyemitowano 11 listopada ub.r. otej samej porze.
Dzięki tak dobrym wynikom, w czasie nadawania serialu Jedynkabyła zdecydowanym liderem pod względem gromadzonej widowni. Nadrugim miejscu uplasowała się Dwójka, która w tym paśmie emitowałagłównie show "Orzeł czy reszta?" i programy regionalne - pozycje teprzyciągały 1,95 mln widzów. Dalej znalazły się: Polsat (gł."Strzał w 10", "Rodzina Zastępcza Plus"; "Świat według Kiepskich" i"Agentki"; 1,37 mln; ) i TVN (gł. "Kapitalny pomysł", "SzymonMajewski Show", "Niania" ; 1,19 mln).
Cennikowe wpływy reklamowe z 14 wyemitowanych odcinków "OjcaMateusza" wyniosły 5,1 mln zł (dane netto bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że serial przyciągał przedekrany głównie kobiety, widzów powyżej 40. roku życia, mieszkańcówwsi i małych miast oraz ludzi z wykształceniem podstawowym iśrednim.
Oglądalność serialu "Ojciec Mateusz" odcinek poodcinku
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji produkcji
Zobacz tabelę
Profil widowni serialu