Telewizja2015-12-19
6

„Ojciec Mateusz” liderem seriali cotygodniowych. „Dziewczyny ze Lwowa” jedyną nowością w czołówce (raport)

„Ojciec Mateusz”, fot. TVP„Ojciec Mateusz”, fot. TVP

Jesienią br. wśród cotygodniowych polskich seriali sezonowych największą popularnością cieszyły się produkcje TVP1, a pierwsze miejsce należało do „Ojca Mateusza”. W czołówce znalazła się tylko jedna nowość - „Dziewczyny ze Lwowa”.

W jesiennej ramówce 2015 roku wśród cotygodniowych seriali największym zainteresowaniem cieszył się nadawany w czwartki o 20.30 w TVP1 serial „Ojciec Mateusz”. Jego średnia oglądalność wyniosła 4,31 mln osób, co przełożyło się na 26,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce należało do emitowanego w niedziele o 20.25 w TVP1 serialu „Dziewczyny ze Lwowa”, którego średnia widownia w jesiennej ramówce wyniosła 3,71 mln osób (21,41 proc. udziału). Jednocześnie była to najwyżej sklasyfikowana nowość w zestawieniu.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się również pokazywany przez Jedynkę w soboty o 20.25 serial „Komisarz Alex” - śledziło go 2,39 mln widzów, a jego udział wyniósł 15,33 proc.

W pierwszej piątce zestawienia znalazły się jeszcze takie produkcje jak: „O mnie się nie martw” TVP2 (emisja w piątki o 20.05, 2,05 mln widzów; 13,10 proc. udziału) oraz „Przyjaciółki” Polsatu (emisja w czwartki o 21.05, 2,02 mln widzów; 13,33 proc. udziału).

Dopiero na ósmym miejscu znalazła się druga nowość - serial Polsatu „Skazane”. Emitowaną gł. we wtorki o 22.05 obyczajową produkcję oglądało średnio 1,27 mln widzów, co przełożyło się na 9,87 proc. udziału w grupie 4+.
Ostatnie dwie pozycje (dziewiąta i dziesiąta) należały do nowości: seriali „Aż po sufit!” TVN (emisja we wtorki o 21.30, 1,08 mln widzów; 7,82 proc. udziału) oraz „Prokurator” Dwójki (emisja gł. w czwartki o 21.45, 1,06 mln widzów; 8,58 proc. udziału).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera także należała do „Ojca Mateusza” (1,13 mln widzów; 17,62 proc. udziału), a drugie miejsce zajęły „Dziewczyny ze Lwowa” (972 tys.; 13,45 proc.). Na ostatniej lokacie podium sklasyfikowany został tutaj „Świat według Kiepskich” (815 tys.; 13,13 proc.).

W tym ujęciu na szóstym miejscu uplasowała się druga najwyżej sklasyfikowana nowa produkcja - serial „Skazane” (714 tys.; 12,55 proc.).

Ósmy był tutaj „Aż po sufit!” (604 tys.; 9,93 proc.), a ostatnie miejsce zajął „Prokurator” (407 tys.; 7,49 proc.).

Zobacz tabelę

W zestawieniu ujęto średnie wyniki oglądalności polskich seriali fabularnych (z wyłączeniem produkcji typu scripted-docu) w jesiennych ramówkach 2015 roku TVP1, TVP2, Polsatu i TVN, które w ciągu tygodnia miały tylko jeden odcinek premierowy.

Ranking nie uwzględnia serialu „Na dobre i na złe”, ponieważ premierowo pokazywany jest on od września do czerwca.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas