„Ojciec Mateusz” cały czas jest hitem – z konkurencją wygrywają zarówno czwartkowe premiery nowych odcinków, jak i ich niedzielne powtórki. Obie emisje mają niemal tyle samo widzów, ale to powtórki notują lepsze udziały w rynku.
Z danych AGB NMR dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cztery pierwsze odcinki trzeciej serii „Ojca Mateusza”, emitowane w czwartki o 20.20, oglądało średnio 4,71 mln widzów, a udział TVP 1 w tym czasie wynosił 29,52 proc. w 4+ i 23,90 proc. w 16-49.
Taką samą widownię – 4,71 mln osób – miały niedzielne powtórki serialu, emitowane w paśmie, gdy w przeszłości nadawano jego premiery (godz. 17.20). Udział Jedynki wtedy był jednak wyższy, bo wynosił odpowiednio 36,05 proc. i 30,38 proc.
W czasie nadawania „Ojca Mateusza” (zarówno jego premier jak i powtórek) TVP 1 jest liderem rynku telewizyjnego. W czwartki drugą pozycję w tym paśmie znajduje TVN, emitujący „Na Wspólnej” i „W11” - pozycje te dają stacji 19,83 proc. udziału. Dalej plasują się: TVP 2 („Barwy szczęścia”, „Dr. House”; 13,74 proc.) i Polsat (12,31 proc.; „CSI: Kryminale Zagadki Nowego Jorku”, „Hotel 52”).
Natomiast w niedziele drugie miejsce zajmuje Polsat (11,09 proc.; „Światowe Rekordy Guinnessa” „Tylko nas dwoje”, „On i ona”, „Hotel 52”), trzecie – TVN (11,06 proc.; „Usta Usta”, „Milionerzy”), a czwarte – TVP 2 (8,73 proc.; „Wstęp wolny”, programy lokalne, „Panorama”).
Serial oglądają głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Widownia trzeciej serii „Ojca Mateusza” odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Profil widowni „Ojca Mateusza