Pierwsze trzy odcinki dziewiątego sezonu„Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,98 mln widzów. W porównaniu do emitowanej rok temu siódmej serii produkcja zyskała 510 tys. widzów. Serial daje TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego.
Premierowe odcinki „Ojca Mateusza 9” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, począwszy od 28 lutego 2013 roku. Trzy pierwsze z nich oglądało średnio 4,98 mln widzów. Przełożyło się to na 30,85 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 21,35 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek serialu. Obejrzało go 5,19 mln osób. Widownia pozostałych odcinków była już niższa i nie przekroczyła 5 mln oglądających.
W porównaniu z emitowanym w analogicznym okresie rok wcześniej siódmym sezonem „Ojciec Mateusz” zyskał 510 tys. widzów. Udział w grupie 4+ także wzrósł, ale spadł on w grupie 16-49. Rok temu pierwsze trzy odcinki serialu TVP1 oglądało bowiem 4,47 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 28,05 proc. oraz 21,89 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN, nadająca wówczas końcówkę „Na Wspólnej” oraz „W-11 - Wydział Śledczy”, co przekłada się na 15,43 proc. udziału. Dalej plasują się: Polsat („Zdrady”, „Przyjaciółki”; 12,81 proc.) oraz TVP2 (końcówka „Barw szczęścia”, „Dr House”; 6,48 proc.). Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej TVP1 także jest liderem, ale drugie miejsce zajmuje Polsat przed TVN.
Widownia „Ojca Mateusza 9” odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Oglądalność serialu na tle konkurencji