Czwartkowe premiery szóstego sezonu “Ojca Mateusza” mają milion widzów więcej niż rok wcześniej i zdecydowanie wygrywają z konkurencją. O pół miliona spadła za to widownia niedzielnych powtórek, ale one też nadal dają TVP 1 pozycję silnego lidera.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pokazywane w czwartki o 20.30 premierowe odcinki szóstej serii „Ojca Mateusza” ogląda przeciętnie 5,19 mln widzów przy udziale wynoszącym 33,96 proc. w 4+ i 26,30 proc. w 16-49. Nadawane rok wcześniej pierwsze odcinki czwartego sezonu miały 4,2 mln oglądających (ich udział wynosił odpowiednio 27,73 proc. i 22,65 proc.)
W czasie nadawania serialu Jedynka jest zdecydowanym liderem rynku. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 18,15 proc. znajduje się kanał TVN, nadający wtedy seriale „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej plasują się: TVP 2 (9,28 proc.; „Barwy szczęścia”, „Dr. House”) i Polsat (8,68 proc.; “Ludzie Chudego” i „Hotel 52”).
Z konkurencją wygrywają też powtórki „Ojca Mateusza”, emitowane w niedziele o 17.30, dawnym paśmie premierowym serialu. Gromadzą one średnio 2,46 mln widzów, a ich udział wynosi 25,68 proc. w 4+ i 20,39 proc. w 16-49 (dane bez ostatniego odcinka).
Drugie miejsce w paśmie emisji powtórek produkcji zajmuje Polsat z udziałem wśród wszystkich widzów wynoszącym 12,93 proc. (nadaje filmy fabularne), a trzecie - TVN (12,71 proc.). Jednak trzeba dodać, że rok wcześniej widownia niedzielnych emisji była o 500 tys. osób wyższa.
Z danych telemetrycznych wynika, że „Ojca Mateusza” oglądają głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz małych miast.
Oglądalność “Ojca Mateusza”
Zobacz tabelę
Widownia konkurencji w czasie emisji serialu
Profil widowni produkcji