Internet2021-10-20
5

Youtuber Okiem Kosmetologa z wyrokiem za zniesławienie Skin79

Kacper L., fot. YouTubeKacper L., fot. YouTube

Kacper L., prowadzący na YouTube kanał Okiem Kosmetologa, został skazany prawomocnym wyrokiem za zniesławienie firmy kosmetycznej Skin79.

Jak poinformowała r. pr. Martyna Popiołek-Dębska, reprezentująca Skin79, 15 października Sąd Okręgowy w Piotrkowie Trybunalskim utrzymał wyrok sądu pierwszej instancji, który uznał Kacpra L. winnego zniesławienia Skin79. twórca kanału Okiem Kosmetologa w jednym ze swoich filmów z 2019 roku nazwał kosmetyki Deynn Beauty, produkowane przez Skin79 „śmieciami”, a ich składy „śmieciowymi”.

Na influencera nałożono karę miesiąca ograniczenia wolności w formie prac społecznych oraz obowiązek dokonania przeprosin wobec Skin79 na swoim kanale.

- Ataki influencerów, których przedmiotem są różnego rodzaju produkty, jak kosmetyki, stanowią poważne zagrożenie dla oferujących je przedsiębiorstw. Podmioty gospodarcze nie mają możliwości obrony przed aktami, ochrony renomy i dobrego imienia z uwagi na brak możliwości dotarcia do odbiorców konkretnego influencera. Pamiętajmy, że hejt to nie opinia. Hejt to nieuzasadniony atak. Tak jak działania hejterów godzą w dobra osób fizycznych, tak godzą w dobre imię i renomę podmiotów - skomentowała prawniczka.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez r. pr. Martyna Popiołek-Dębska (@prawny.azyl)

Influencerzy pod pretekstem wyrażenia opinii hejtują

- Wyrok wydany przez sąd w sprawie influencera prowadzącego kanał na YouTube "Okiem Kosmetologa" wskazujące za przestępstwo zniesławienia jest dla mojej Mocodawczyni satysfakcjonujący - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Martyna Popiołek-Dębska, radczyni prawna reprezentująca Skin79.

- Ważne jest aby pokazywać influencerom i odbiorcom ich treść że wolność słowa doznaje ograniczeń a także że mamy jedno prawo które obowiązuje też influencerów także w internecie oraz każdego użytkownika social mediów - wyjaśnia prawniczka.

- Influencerzy pod pretekstem wyrażenia własnej opinii insynuują lub oskarżają podmioty o praktyki często niezgodne z prawem.  Wolność słowa doznaje ograniczeń, jak praktycznie każde prawo. Moja Mocodawczyni prowadzi kilka postępowań sądowych o ochronę dobrego imienia spółki oraz jej właścicieli są to sprawy skierowane przeciwko nielicznym influencerom, których wypowiedzi przekraczają granice wolności słowa, narażają dobra osobiste spółki lub jej właścicieli, a które można nazwać hejtem. Prowadzone są też postępowania związane z działaniami influencerów którzy na zlecenie konkurencyjnego podmiotu dyskredytowanie produkt marki Skin79 i jednocześnie promowali kosmetyki konkurenta - przekazała w oświadczeniu r. pr. Martyna Popiołek-Dębska.

Kanał Okiem Kosmetologa ma na YouTube 118 tys. subskrybentów. W wakacje na łamach Wirtualnemedia.pl opisywaliśmy, iż według naszych nieoficjalnych ustaleń Kacper L. zaczął odsiadywać dwuletni wyrok za wyłudzenie danych, na podstawie których stworzył fałszywe profile konsultantów jednej z firm kosmetycznych i za ich pośrednictwem zamawiał dla klientów kosmetyki, których nigdy nie przekazał - mimo zapłaty. Straty oszukanych osób oszacowano na 20 tysięcy złotych.

Autor:Justyna Dąbrowska-Cydzik

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas