Prasa2011-08-17
10

Okładka z gwiazdami nie pomogła “Olivii”, najwięcej zyskał tytuł Agory

W maju br. w segmencie miesięczników poradnikowych dla pań wzrostami sprzedaży pochwalić się mogły jedynie “Poradnik Domowy” i “Świat Kobiety”. Pozostałe tytuły straciły, a najwięcej, bo prawie o 50 proc. spadła sprzedaż “Olivii”, która zmieniła formułę okładki.

Liderem zestawienia pozostały wydawane przez Burdę “Dobre Rady”, których sprzedaż ogółem spadła o 9,91 proc. do 449 173 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce z trzeciego awansował “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w maju br. wyniosła 415 947 egz. i była o 1,27 proc. wyższa niż rok wcześniej. Magazyn w analizowanym miesiącu kosztował 1,99 zł, zaś rok wcześniej było to 2,90 zł.

Trzecia pozycję zajął “Poradnik Domowy” (Agora), będący w maju ub.r. poza podium. Tytuł ten zanotował największy wzrost sprzedaży w rankingu, wynoszący 15,72 proc., do 375 388 egz. Trzeba dodać, że “Poradnik Domowy” od kwietnia br. kosztuje 1,99 zł, o 1 zł mniej niż rok wcześniej.

Najwięcej wśród miesięczników poradnikowych straciła zajmująca szóste miejsce “Olivia” (Marquard Media Polska). Jej sprzedaż ogółem zmalała w maju br. o 45,27 proc. do 133 201 egz. W analizowanym miesiącu po raz pierwszy na okładce “Olivii” pojawiło się zdjęcie gwiazd (okładkę zdobiły fotografie Pauliny Holtz, Weroniki Książkiewicz i Aleksandry Nieśpielak), a nie anonimowych modelek (dowiedz się więcej i zobacz okładkę).

Zobacz tabelę


W maju br. na tle kwietnia br. wszystkie magazyny poradnikowe zanotowały spadki sprzedaży. Najwięcej stracił “Poradnik Domowy”, którego wynik sprzedażowy zmalał o 25,34 proc. 

Zobacz tabelę

* - „Naj” w maju 2010 roku był tygodnikiem

Autor:pp

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas