W maju br. w segmencie miesięczników poradnikowych dla pań wzrostami sprzedaży pochwalić się mogły jedynie “Poradnik Domowy” i “Świat Kobiety”. Pozostałe tytuły straciły, a najwięcej, bo prawie o 50 proc. spadła sprzedaż “Olivii”, która zmieniła formułę okładki.
Liderem zestawienia pozostały wydawane przez Burdę “Dobre Rady”, których sprzedaż ogółem spadła o 9,91 proc. do 449 173 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w maju br. wyniosła 415 947 egz. i była o 1,27 proc. wyższa niż rok wcześniej. Magazyn w analizowanym miesiącu kosztował 1,99 zł, zaś rok wcześniej było to 2,90 zł.
Trzecia pozycję zajął “Poradnik Domowy” (Agora), będący w maju ub.r. poza podium. Tytuł ten zanotował największy wzrost sprzedaży w rankingu, wynoszący 15,72 proc., do 375 388 egz. Trzeba dodać, że “Poradnik Domowy” od kwietnia br. kosztuje 1,99 zł, o 1 zł mniej niż rok wcześniej.
Najwięcej wśród miesięczników poradnikowych straciła zajmująca szóste miejsce “Olivia” (Marquard Media Polska). Jej sprzedaż ogółem zmalała w maju br. o 45,27 proc. do 133 201 egz. W analizowanym miesiącu po raz pierwszy na okładce “Olivii” pojawiło się zdjęcie gwiazd (okładkę zdobiły fotografie Pauliny Holtz, Weroniki Książkiewicz i Aleksandry Nieśpielak), a nie anonimowych modelek (dowiedz się więcej i zobacz okładkę).
Zobacz tabelę
W maju br. na tle kwietnia br. wszystkie magazyny poradnikowe zanotowały spadki sprzedaży. Najwięcej stracił “Poradnik Domowy”, którego wynik sprzedażowy zmalał o 25,34 proc.
* - „Naj” w maju 2010 roku był tygodnikiem