Dom mediowy OMD wdraża opracowane przez siebie narzędzie Business Scenario Manager służące do analizowania wyników modelu ekonometrycznego dla danej marki. Jednocześnie firma zaktualizowała inne swoje narzędzie badawcze - Ad Effect.
Business Scenario Manager pozwala w łatwo wykorzystać pełną wiedzę z modelu ekonometrycznego zbudowanego dla danego brandu, za którą stoi skomplikowane równanie matematyczne Podstawowe funkcjonalności narzędzia to dekompozycja sprzedaży, czyli analiza sprzedaży (historycznej i prognozowanej) w podziale na jej istotne drivery, analizy elastyczności, obrazujące jak zmienia się sprzedaż w zależności od zmian intensywności każdego drivera, oraz prognozy sprzedaży i porównywanie efektywności przyszłych scenariuszy mediowych i marketingowych.
- Modelowanie dostarcza mierzalnej, rzetelnej odpowiedzi na kluczowe pytania biznesowe, takie jak: gdzie możemy ograniczyć inwestycje marketingowe bez znaczącego obniżenia poziomu zysków czy jak optymalnie alokować budżet reklamowy pomiędzy kanałami komunikacji - podkreśla Beata Szcześniak, dyrektor zarządzająca OMD.
Ponadto firma zaktualizowała narzędzie AdEffect, stworzone na bazie danych z wieloletniego monitoringu wpływu aktywności reklamowej na wskaźniki świadomościowe marek i reklam na polskim rynku. AdEffect pozwala prognozować efekty świadomościowe kampanii w zależności od wybranych rozwiązań reklamowych oraz porównywać alternatywne scenariusze kampanii.