Technologie2018-08-17
0

OneDrive pozwala tworzyć automatyczne kopie zapasowe komputera

Microsoft udostępnił wszystkim użytkownikom Windows 10 nową funkcję na platformie OneDrive pozwalającej przechowywać dane w chmurze. Dzięki niej można automatycznie synchronizować niektóre pliki i dzięki temu tworzyć ich kopie zapasowe.

Wcześniej opcja pozwalająca na automatyczną synchronizację danych z komputera i zabezpieczanie ich w chmurze była dostępna jedynie dla firm korzystających z OneDrive. Teraz Microsoft wprowadził ją dla wszystkich użytkowników systemu Windows 10.

Automatyczna synchronizacja dotyczy plików znajdujących się w katalogach Dokumenty oraz Zdjęcia, a także tych zgromadzonych na pulpicie Windows. Dzięki nowej funkcji na OneDrive tworzona jest kopia zapasowa najważniejszych danych, która może okazać się bardzo przydatna w wypadku awarii komputera lub konieczności korzystania z innego urządzenia.

Aby skorzystać z nowej funkcji użytkownicy Windows 10 muszą na dysku OneDrive włączyć w ustawieniach opcję automatycznego zapisywania.

Darmowa wersja OneDrive oferuje obecnie 5 GB przestrzeni na dane. Wcześniej użytkownicy mogli korzystać z limitu 15 GB, jednak w grudniu 2015 r. Microsoft ograniczył go do 5 GB, a dostęp do większej darmowej przestrzeni zachowali jedynie internauci którzy dokonali odpowiedniego zgłoszenia.

Miejsce na OneDrive można zwiększyć odpłatnie. Za 7,99 zł miesięcznie użytkownik uzyskuje limit 50 GB, a w ramach usługi Office 365 Personal w cenie 29,99 zł miesięcznie przestrzeń o rozmiarach 1 TB.

Autor:ps

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas