Internet2015-07-29
3

Onet i Interia zyskały więcej, ale Gazeta.pl i Pudelek bardziej umobilnione. Grupa Allegro liderem dzięki GG (TOP 20)

W serwisach i aplikacjach Grupy Allegro-GG internauci w maju br. wykonali 932 mln krajowych odsłon mobilnych, a na stronach Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP - po prawie 700 mln. W skali roku o trzy czwarte wzrosła liczba takich odsłon na portalach Onet.pl i Interia.pl, a na Pudelku stanowią one już ponad 40 proc. ruchu.

W maju br. serwisy i aplikacje Grupa Allegro-GG zanotowały 932,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 21 proc. ich wszystkich odsłon krajowych - pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Na ten wynik złożył się przede wszystkim komunikator GG, osiągający miesięcznie ok. 700-800 mln odsłon mobilnych. Do wyników grupy zaliczono też jeszcze aplikację mobilną radia internetowego Open.fm, pod koniec maja sprzedanego Wirtualnej Polsce.

Zbliżone do siebie statystyki zanotowali dwaj najwięksi wydawcy portali. W serwisach Grupy Wirtualna Polska wykonano 694,6 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 18,53 proc. wszystkich odsłon krajowych), a na stronach Grupy Onet-RASP - 678,7 mln (stanowiły 18,61 proc. wszystkich). Prawie trzykrotnie mniej krajowych odsłon mobilnych wykonano w witrynach Grupy Interia.pl i Grupy Gazeta.pl, przy czym miały one większe udziały w ogólnej liczbie odsłon - odpowiednio 21,51 proc. i 32,45 proc.

Na Ulub.pl udział krajowych odsłon mobilnych wyniósł aż 60,35 proc., a na stronach Grupy NextWeb Media (dwa miesiące temu kupionej przez Wirtualną Polskę) - 38,48 proc.

W zestawieniu są tylko strony oskryptowane w ramach Megapanelu PBI/Gemius, nie ma serwisów zagranicznych ani wielu stron mniejszych polskich wydawców, którzy nie korzystają z tego audytu.

Zobacz tabelę


Grupa Allegro-GG zanotowała w skali roku ponad pięciokrotny wzrost liczby krajowych odsłon mobilnych, co wynika przede wszystkim z oskryptowania w połowie ub.r. aplikacji, m.in. GG i Open.fm.

Liczba krajowych odsłon mobilnych stron i aplikacji Grupy Wirtualna Polska zwiększyła się w ciągu roku o 270,9 mln (czyli o 63,9 proc.), Grupy Onet-RASP - o 313,6 mln (85,9 proc. w górę), Grupy Interia.pl - o 137,1 mln (110,6 proc. w górę), a Grupy Gazeta.pl - o 117,5 mln (czyli o 90 proc.).

Zaznaczmy, że wszyscy ci wydawcy, a także kilku innych, w ostatnim roku zaczęło w Megapanelu korzystać z nowej definicji odsłony, co wywołało ogromne wzrosty liczby odsłon w wybranych kategoriach tematycznych. Ponadto Wirtualna Polska i Grupa Onet dokonały szeregu przejęć: pierwsza firma kupiła m.in. Sportowefakty.pl i Grupę Money.pl, a druga - Skąpca, Opineo i NK.pl.

Prawie trzykrotnie zwiększyła się liczba krajowych odsłon mobilnych serwisu Cda.pl, którego wzrost odwiedzalności analizowaliśmy niedawno. Kilka stron (Bezuzyteczna.pl, Wiocha.pl, Ceneo.pl) przed rokiem nie było oskryptowanych, więc nie ma ich statystyk z maja ub.r.

Zobacz tabelę


Wśród serwisów zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego jest Onet.pl, który w maju zanotował 542,3 mln krajowych odsłon mobilnych. Na WP.pl takich odsłon wykonano 371,1 mln, na Interii - 153,7 mln, a na Gazeta.pl - 79 mln.

Oprócz Ulub.pl serwisami z największymi udziałami krajowych odsłon mobilnych we wszystkich odsłonach są Pudelek.pl (41,12 proc.), Sport.pl (37,02 proc.), Sportowefakty.pl (34,04 proc.) i Bezuzyteczna.pl (31,01 proc.).

Zobacz tabelę


Liczba krajowych odsłon mobilnych Onetu w skali roku wzrosła o 229 mln (czyli o 73,1 proc.), WP.pl - o 112,7 mln (43,6 proc. w górę), Interii - o 65,9 mln (a więc 75,1 proc.), a Gazeta.pl - o 14,5 mln (czyli o 22,4 proc.).

W ujęciu procentowym zdecydowanie najwięcej zyskało Cda.pl - 260 proc. Wzrosty oscylujące w granicach 100-200 proc. zanotowały natomiast Fakt.pl (184,2 proc.), otoMoto.pl (124,8 proc.), Sportowefakty.pl (98,4 proc) i TVN24.pl (86,5 proc.).

Jako jedyne spadek zanotowało natomiast Allegro.pl - miało o 48,7 mln krajowych odsłon mobilnych mniej niż rok wcześniej (48,7 proc. w dół). Wynika to m.in. z zamknięcia jesienią ub.r. mobilnej wersji tego serwisu i postawienia na aplikacje mobilne, promowane w kampaniach reklamowych.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas