Internet2013-11-08
2

Onet i Ringier Axel Springer Polska razem w Megapanelu. Wyprzedzą o2 i WP

Shutterstock.comShutterstock.com

Od danych za wrzesień serwisy Grupy Onet i Ringier Axel Springer Polska będą klasyfikowane wspólnie w Megapanelu PBI/Gemius. Według danych z sierpnia mają razem 15,3 mln użytkowników i 2,4 mld odsłon.

Pod nazwą „Grupa Onet - RASP” w badaniu Megapanel PBI/Gemius będą prezentowane wyniki wszystkich serwisów należących do obu spółek.

- W ramach wzajemnej współpracy między Grupą Onet a Ringier Axel Springer Polska wykorzystujemy powstałe szanse na wielu płaszczyznach, poczynając od produkcji treści, poprzez organizację sprzedaży, a na aspektach technologicznych kończąc. Połączenie grupowania w badaniu Megapanel to naturalna konsekwencja integracji działów sprzedaży i utworzenia Media Impact Polska - tłumaczy Robert Bednarski, CEO Grupy Onet. - Zgrupowane wyniki w postaci megapanelowej Grupy Onet - RASP to reprezentatywny obraz naszej siły rynkowej, a zarazem możliwość prezentacji realnych wskaźników na podstawie których marketerzy planują kampanie - dodaje Edyta Sadowska, CEO Ringier Axel Springer Polska.

Przypomnijmy, że Onet został przejęty przez Ringier Axel Springer Media AG za 960 mln zł jesienią ub.r. Obecnie organizowane jest wspólne biuro sprzedaży Onetu i Ringier Axel Springer Polska, którym kierować będzie Jacek Dzięcielak (więcej na ten temat).

>>> Google, YouTube i Facebook zyskują użytkowników, w dół NK.pl (Megapanel z sierpnia)

Po scaleniu wyników serwisów Onetu i RASP w Megapanelu już za sierpień br., zajmują one trzecie miejsce - za Google oraz Allegro i GG, natomiast przed Grupą o2 i Wirtualną Polską, które po połączeniu planowanym na I kwartał przyszłego roku (przeczytaj o tym więcej) też będą zapewne wspólnie klasyfikowane w tym badaniu.

W sierpniu br. strony Grupy Onet - RASP zanotowały 15,37 mln realnych użytkowników (przy uwzględnieniu współodwiedzalności), 2,39 mld odsłon oraz 4 godziny i 28 minut na przeciętnego użytkownika. Miały o 430 tys. real users więcej od witryn o2 i WP, za to mniej odsłon i krótszy czas przypadający na średniego użytkownika.

Jeśli na podobne scalenie wyników swoich serwisów zdecydują się dwaj inni łączący się obecnie wydawcy: Polskapresse i Media Regionalne (więcej o tej transakcji), razem znajdą się w pierwszej dziesiątce Megapanelu - według wyników za sierpień mają 9,2 mln użytkowników i 270 mln odsłon.

Zobacz tabelę

 

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas