Internet2014-10-09
0

Onet i WP najpopularniejszymi polskimi serwisami za granicą, Gazeta.pl i Interia przed Allegro (TOP 20)

Wśród polskich stron internetowych zdecydowanie największy ruch z zagranicy notują Onet.pl i WP.pl, a kolejne miejsca zajmują Gazeta.pl, Interia.pl i Allegro.pl. Duży spadek w skali roku zanotowało Chomikuj.pl, a anglojęzyczny Gamepressure.com prawie wszystkich odwiedzających ma spoza Polski.

W lipcu br. Onet.pl zanotował 6,8 mln cookies zagranicznych, które stanowiły 10,8 proc. w 62,69 mln wszystkich cookies wygenerowanych przez portal. Wynik WP.pl to 5,54 mln cookies zagranicznych stanowiące 10,4 proc. ogółu 53,22 mln cookies - pokazują dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

W Megapanelu ruch z zagranicy mierzy się tylko na stronach z audytem site-centric, którym objętych jest większość czołowych polskich serwisów (z wyjątkiem m.in. NK.pl). Ta odwiedzalność jest określana na podstawie wskaźnika cookies, czyli liczby profili przeglądarek, na których wyświetlana jest dana strona. Oznacza to, że jeśli konkretny internauta odwiedza stronę na dwóch komputerach, na każdym korzystając do tego z dwóch przeglądarek, generuje cztery cookies (o ile w ciągu miesiąca ich nie kasuje w przeglądarce, bo jeśli to zrobi, jest liczony kolejny raz). W efekcie liczba cookies jest wielokrotnie wyższa od liczby użytkowników (real users).

 

Ponad dwa razy mniejszy ruch z zagranicy niż Onet zanotowały w lipcu Gazeta.pl, Interia.pl i Allegro.pl. Warto zauważyć, że o ile w przypadku portali horyzontalnych cookies zagraniczne stanowiły 10-11 proc. wszystkich cookie, to w przypadku Allegro - tylko 9,26 proc., a w przypadku innego serwisu e-commerce - porównywarki cenowej Ceneo.pl - 9,05 proc. natomiast serwis ogłoszeń lokalnych Olx.pl (należący do Grupy Allegro) przy 13,94 mln cookies ogółem miał zaledwie 744,9 tys. cookies zagranicznych (5,3 proc. udziału) i nie znalazł się w czołowej dwudziestce.

Za to na Gamepressure.com - anglojęzycznym serwisie Grupy Gry-online.pl - cookies zagraniczne stanowiły aż 97,5 proc. wszystkich cookies. W Polsce odwiedzalność witryny była tak niska, że nie została w ogóle określona liczba jej użytkowników.

W przypadku Blox.pl (platformy blogowej należącej do Grupy Gazeta.pl) udział cookies zagranicznych wyniósł 22 proc., w przypadku Chomikuj.pl - 17,2 proc., a w przypadku Wyborcza.pl - 14,2 proc.

 

Przeciętny użytkownik Onetu i WP wygenerował w lipcu br. 4,5 cookies (czyli odwiedził każdy z tych serwisów na tylu przeglądarkach, nie kasując plików cookies). Dla Interii ten wskaźnik wyniósł 3,67, dla Pudelka - 3,34, dla o2.pl - 3,29, a dla Gazeta.pl - 3,02.

Zobacz tabelę


W skali roku wszystkie cztery czołowe portale procentowo więcej zyskały cookies zagranicznych niż wszystkich. I tak Onet.pl zanotował o 1,15 mln cookies zagranicznych i 2,23 mln wszystkich więcej (to wzrosty o 20,4 i 3,7 proc.), WP.pl - o 720,6 tys. zagranicznych i 3,86 mln wszystkich (14,9 i 7,8 proc. w górę), Gazeta.pl - o 345,3 tys. i 2,24 mln (11,3 i 7,9 proc. w górę), a Interia.pl - 518 tys. i 2,98 mln (19,6 i 12 proc. w górę).

Allegro.pl przy niecałym milionie cookies mniej (spadek o 2,9 proc.) miało 140,5 tys. cookies z zagranicy więcej niż przed rokiem (4,7 proc. w górę). Natomiast Chomikuj.pl straciło rok do roku aż 3,72 mln cookies i 2,13 mln cookies zagranicznych (to spadki o 27,1 i 55,3 proc.).

 

Procentowo ogromny wzrost osiągnęło Cda.pl - o 4,39 mln cookies i 725,6 tys. cookies zagranicznych (czyli o 135,7 i 260,2 proc.). Z kolei Fakt.pl zyskał 3,28 mln cookies i 442,2 tys. cookies z zagranicy (to wzrosty o 63,7 i 73,1 proc.).

Wyraźnie wyższe wyniki niż rok wcześniej (o kilkanaście-kilkadziesiąt procent) zanotowały również TVN24.pl, Ceneo.pl, Nocoty.pl i Sport.pl.

 

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas