Internet2014-09-08
10

Onet liderem portali, WP i o2 przyciągają na najdłużej, w dół Interia (raport)

Wśród czołowych portali horyzontalnych Onet.pl notuje najwięcej użytkowników i odsłon, a WP.pl i o2.pl - najdłuższy średni czas korzystania przez internautów. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Onet.pl i Gazeta.pl, za to spory spadek - Interia.pl.

W maju br. Onet.pl odwiedziło 13,59 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 2,71 mld odsłon, w tym 72,4 mln krajowych odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Onet jest liderem wśród portali internetowych jeśli chodzi o każdy z tych wskaźników. Druga w zestawieniu WP.pl miała o 2,06 mln użytkowników, 782,2 mln odsłon i 54,9 mln krajowych odsłon mobilnych mniej. Procentowo największa różnica jest pod względem liczby odsłon - Onet zanotował ich o 40,5 proc. więcej niż WP.

Jednak na WP.pl przeciętny użytkownik spędził w maju 5 godzin i 28:32 minuty, o 37:25 minuty więcej niż w przypadku Onetu. Wyższy wynik niż Onet zanotowało również o2.pl - 5 godzin i 20:01 minuty.

Gazeta.pl, Interia.pl i o2.pl w sumie zanotowały 1,51 mld odsłon, czyli mniej niż WP.pl czy Onet.pl. Zdecydowanie najniższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika - 57:41 minuty - zanotowała Gazeta.pl.

Zobacz tabelę

Onet.pl w skali roku zyskał 365,2 tys. użytkowników i 266,5 mln odsłon (to wzrosty o 2,8 i 10,9 proc.), natomiast średni czas przypadający na użytkownika wydłużył się o 7:55 minuty (2,8 proc. w górę).

WP.pl zanotowała nieznaczne zmiany: 41,5 tys. użytkowników mniej (0,3 proc. w dół), 94,3 tys. odsłon więcej (5,1 proc. w górę) i o 2:11 minuty dłuższy czas na przeciętnego użytkownika (0,7 proc. w górę).

Gazeta.pl miała o 625,5 tys. użytkowników i 47,4 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 6,6 i 10,8 proc.), natomiast czas spędzany przez przeciętnego użytkownika zmalał o 3:12 minuty (5,2 proc. w dół).

Za to Interia.pl straciła w skali roku 355,5 tys. użytkowników i 15,8 mln odsłon (4,6 i 2,1 proc. w dół), przy minimalnym wzroście średniego czasu na użytkownika - o 1:17 minuty, czyli 0,6 proc.

o2.pl miało minimalnie mniej użytkowników (o 16 tys., czyli o 0,5 proc.) i 20,6 mln odsłon więcej (7,7 proc. w górę). Natomiast czas przypadający na przeciętnego użytkownika wydłużył się prawie trzykrotnie.

Zobacz tabelę

Onet.pl od kwietnia ub.r. miał miesięcznie 13,2-13,6 mln użytkowników, z rekordowym wynikiem w listopadzie ub.r. Od stycznia do marca br. portal notował po ponad 2,8 mld odsłon, za to w kwietniu br. - tylko 2,34 mld.

W I kwartale br. Onet przyciągał użytkowników średnio na ponad 5 godzin (z rekordowymi 5 godzinami i 34:30 minutami w styczniu), natomiast w sierpniu ub.r. i kwietniu br. - tylko nieco ponad 4,5 godziny.

Na drugiej podstronie analiza wyników pozostałych portali w 2013 i 2014 roku

Autor:tw

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas