Internet2016-01-15
10

Onet.pl z większym ruchem mobilnym od WP.pl, Pudelek.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl

Grupy Wirtualna Polska, Onet-RASP i GG notują wśród polskich wydawców internetowych największy krajowy ruch mobilny. Wzrosty osiągnęły w ostatnim roku wszystkie czołowe podmioty oprócz Grupy Demotywatory.pl. Wśród serwisów prowadzi Onet.pl przed WP.pl, przy czym więcej odsłon mobilnych od obu wygenerował komunikator GG.

W listopadzie ub.r. w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano 922,8 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 24,8 proc. wszystkich odsłon krajowych tych witryn, a w przypadku Grupy Onet-RASP - 838,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które miały 23,8 proc. udziału w całym ruchu. Z kolei Grupa GG zanotowała 809,6 mln odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowaną większość krajowego ruchu mobilnego Grupy GG zapewnił komunikator GG, który miał w listopadzie 796 mln takich odsłon. Przypomnijmy, że GG pod koniec października zostało sprzedane przez Grupę Allegro funduszowi Xevin Investments. W konsekwencji Grupa Allegro, wcześniej razem z GG liderująca w zestawieniu ruchu mobilnego, spadła na czwarte miejsce.

W największym stopniu umobilniona w zestawieniu jest Grupa GG - w listopadzie odsłony mobilne stanowiły 75,4 proc. jej wszystkich odsłon mobilnych. Najniższą wartość tego wskaźnika osiągnęła natomiast Grupa Allegro - 7,9 proc.

Dane Grupy Wirtualna Polska nie uwzględniają statystyk strony Testwiedzy.pl, a dane Grupy Interia.pl - statystyk Strefa.pl i Investroom.pl. Wszystkie te serwisy nie były w listopadzie objęte pełnym audytem site-centric.

Zobacz tabelę

 

Grupa Wirtualna Polska miała w listopadzie ub.r. o 385 mln mln krajowych odsłon mobilnych więcej niż rok wcześniej (to 71,6 proc. w górę),  a ich udział łącznej liczbie odsłon krajowych zwiększył się o 11,2 pkt proc., natomiast Grupa Onet-RASP zanotowała wzrost w skali roku o 349,5 mln krajowych odsłon mobilnych (czyli 71,5 proc.) i 7,9 pkt proc. ich udziału.

W ujęciu procentowym podobne wzrosty osiągnęły m.in. Grupa Gazeta.pl (o 59 proc., czyli 105,6 mln odsłon), Grupa Polska Press (o 71 proc. - to 39,8 mln odsłon), Grupa TVN (o 78,2 proc. - 26,6 mln odsłon) i Grupa ZPR Media (o 79,6 proc. - 17,1 mln odsłon). Natomiast w serwisach Grupy Digital Avenue ruchu mobilny potroił się (z 2,89 mln do 8,64 mln odsłon), a na stronach Telewizji Polskiej zwiększył o 130 proc. (z 5,49 mln do 12,63 mln osłon).

Jako jedyna w zestawieniu spadek zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 10,65 mln odsłon, czyli 27,3 proc.

Zobacz tabelę


Wśród serwisów zdecydowanym liderem jest Onet.pl, który w listopadzie miał 644,5 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 24,1 proc. wszystkich odsłon krajowych). Na kolejnych miejscach znalazły się WP.pl (470,9 mln odsłon mobilnych), Allegro.pl (226,3 mln) i Interia.pl (176,2 mln). Dalsze 16 stron zanotowało od 20,8 mln do 92,1 mln takich odsłon.

Największy udział odsłon mobilnych w całym ruchu miał Ulub.pl (62,6 proc.). Po nieco ponad 40 proc. zanotowały natomiast Pudelek.pl (dokładnie 44,6 proc.), Bezuzyteczna.pl (44,5 proc.) i Sport.pl (40,9 proc.).

Zobacz tabelę


Onet.pl zyskała w skali roku 219,3 mln krajowych odsłon mobilnych (to 51,6 proc. w górę), a WP.pl - 160,9 mln (51,9 proc. w górę). Na pierwszym portalu udział ruchu mobilnego zwiększył się o 8,35 pkt proc., a na drugim - o 8,14 pkt proc.

Pudelek.pl zanotował wzrost o 21,4 mln takich odsłon, a o2.pl - o 32,6 mln. Oba serwisy wyprzedziły portal Gazeta.pl, który zyskał 13,6 mln.

Największe wzrosty procentowe osiągnęły Allegro.pl (o 166,4 proc.), Fakt.pl (o 142,8 proc.), Cda.pl (o 168 proc.) i Plejada.pl (o 124,3 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas