Biznes2015-05-15
8

Onet-RASP z mniejszą przewagą nad Wirtualną Polską, w dół Facebook (Megapanel z marca)

W marcu br. strony Grupy Onet-RASP zanotowały minimalnie więcej (o 21 tys.) użytkowników niż serwisy Grupy Wirtualna Polska, utrzymując pierwsze miejsce wśród polskich wydawców. W skali miesiąca wśród czołowych stron spadki zanotowały tylko Facebook i Filmweb.

Strony Grupy Onet-RASP w marcu br. odwiedziło 15,98 mln użytkowników, o 877 tys. więcej niż rok wcześniej i o 198,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Grupy Wirtualna Polska w skali roku zyskały 1,28 mln użytkowników, a w skali miesiąca 318,5 tys. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius.

Tym samym Grupa Onet-RASP pozostała liderem zasięgowym wśród polskich wydawców, przy czym jej przewaga nad Grupą WP zmalała w skali miesiąca o 120 tys. użytkowników, do 21 tys. W lutym, pod dołączeniu do jej wyników ruchu z NK.pl, Grupa Onet-RASP wyprzedziła Grupę WP (więcej na ten temat), która liderowała przez wcześniejsze dwa miesiące.

Ogółem zdecydowanym liderem w polskim internecie jest Google, przed Facebookiem i YouTube’em. Strony Google w marcu odwiedziło 20,76 mln internautów, o 841,1 tys. więcej niż w marcu ub.r. i o 110,7 tys. niż w lutym br. Facebook w skali roku zyskał 1,06 mln użytkowników, ale w skali miesiąca stracił 220,5 tys.

W czołowej dwudziestce grup stron spadek zasięgu z miesiąca na miesiąc zanotował jeszcze tylko Filmweb - o 590,7 tys. użytkowników.


Wśród polskich grup serwisów objętych audytem site-centric na czele są trzej wydawcy: oprócz Onetu i RASP oraz Grupy Wirtualna Polska także Grupa Allegro-GG, której strony w marcu br. zanotowały 15,23 mln użytkowników, o 832,9 tys. mniej niż przed rokiem (w międzyczasie wydzielono z niej Ceneo.pl), a o 351 tys. więcej niż miesiąc wcześniej.

Grupa Interia.pl w skali roku zyskała 381,1 tys. użytkowników, a w skali miesiąca - 378,9 tys., natomiast Grupa Gazeta.pl w skali roku straciła 1,33 mln użytkowników (we wrześniu br. zakończyła bliską współpracę z portalem MSN należącym do Microsoftu), a w skali miesiąca zyskała 106 tys.


Adres Google.pl odwiedziło o 962,4 tys. internautów więcej niż przed rokiem i o 130,1 tys. niż miesiąc wcześniej, natomiast Google.com zyskał w tych ujęciach 371,2 i 357,2 tys. użytkowników. Adresy Facebooka i YouTube’a zanotowały zmiany zasięgu identyczne jak całe te portale.

Onet miał o 225,1 tys. użytkowników więcej niż w marcu ub.r. i o 209,9 tys. więcej niż w lutym br. Allegro.pl - odpowiednio o 17,3 i 360 tys. więcej, a WP.pl - o 60,2 tys. mniej i 280,5 tys. więcej.

Pozostałe wyniki na drugiej podstronie

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas