Internet2015-02-26
2

Onet.tv już przed Pudelek.tv i Kafeteria.tv, liderem WP.tv (portalowe wideo)

Zdecydowanie najpopularniejszym z serwisów wideo należących do głównych portali pozostaje WP.tv. Z kolei Onet.tv w pierwszym miesiącu działania przyciągnął 2,18 mln użytkowników. Duże wzrosty zanotowały Pudelek.tv i Kafeteria.tv.

W grudniu ub.r. WP.tv (należącą do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło 2,85 mln internautów (real users), którzy wykonali w serwisie 15,41 mln odsłon krajowych (w tym 2,34 mln mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 15 minut i 9 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest liderem we wszystkich tych statystykach wśród witryn z redakcyjnymi treściami wideo należących do głównych polskich portali horyzontalnych. W grudniu miał o 676,6 tys. użytkowników więcej niż Onet.tv i o 2,27 mln odsłon krajowych więcej niż Pudelek.tv oraz o 1-3 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika więcej niż Pudelek.tv, Onet.tv i Interia.tv.

W ub.r. na WP.tv i w całym pionie wideo Grupy WP nastąpiły spore zmiany. Po tym jak jesienią odszedł wieloletni szef działu autorskich treści wideo Łukasz Skalik (więcej o nim) zawieszono związany blisko z WP.tv serwis rozrywkowy Tosiewytnie.pl. Jednocześnie Grupa WP uruchomiła nowe studio wideo i zatrudniła jako jego szefa Jacka Amsterdamskiego, wcześniej związanego z Grupą Onet (więcej na ten temat).

Z kolei Grupa Onet na początku grudnia ub.r. po kilku latach przerwy wznowiła serwis Onet.tv. W całym miesiącu serwis zanotował 2,18 mln użytkowników, 8,89 mln odsłon krajowych i 13:26 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika. Był to wielokrotnie lepszy start niż w przypadku uruchomionego we wrześniu przez Grupę TVN Veedo.pl, który w listopadzie miał 256,6 tys. użytkowników (zobacz szczegóły).

Tak duża odwiedzalność Onet.tv wynika m.in. z promowania treści z tego serwisu na stronie głównej Onet.pl, gdzie są prezentowane w osobnej sekcji. - To przede wszystkim zasługa doskonałego i różnorodnego kontentu. Wierzyliśmy, że partnerstwa w rodzaju „The New York Times”, BuzzFeeda czy Buzz60 stanowią brakujący element w ofercie wideo Onetu i RASP. Pierwsze miesiące pokazują, że kontent tego rodzaju cieszy się ogromna popularnością również użytkowników naszego portalu - tłumaczy nam Michał Pietniczka, dyrektor wideo w Grupie Onet.pl. - Od samego początku stawiamy również na social, który - jak pokazuje choćby przykład BuzzFeeda - może stanowić ogromne źródło ruchu. W ostatnim czasie nasi fani na Facebooku mogą zobaczyć również materiały typu backstage - pokazujemy, jak od środka wygląda produkcja wideo w Onecie - dodaje.

Na kolejnych miejscach znalazły się dwa inne serwisy Grupy WP: Pudelek.tv i Kafeteria.tv. Pierwszy miał 1,9 mln użytkowników, 13,13 mln odsłon krajowych i 14:02 minuty na średniego użytkownika, natomiast drugi - 1,2 mln użytkowników, 3,92 mln odsłon krajowych i 6:14 minuty na użytkownika.

Zobacz tabelę


W skali roku WP.tv straciła 481,4 tys. użytkowników i 1,26 mln odsłon krajowych (to spadki o 14,4 i 7,5 proc.), natomiast średni czas korzystania przez odwiedzającego wzrósł o 1:43 minuty (czyli o 12,8 proc.).

Duże wzrosty w skali roku osiągnęły Pudelek.tv i Kafeteria.tv. Pierwszy serwis zyskał 697,5 tys. użytkowników, 7,02 mln odsłon krajowych i 10:50 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego (to 57,8, 114,8 i aż 338 proc. w górę), a drugi - 934,7 tys. użytkowników, 3,21 mln odsłon krajowych i 4:14 minuty na użytkownika (to wzrosty aż o 346, 451 i 212 proc.). Obie witryny skokowe wzrosty odwiedzalności osiągnęły w połowie ub.r. (zobacz szczegóły), m.in. dzięki promowaniu ich treści na stronie głównej WP.pl.

Interia.tv zanotowała niewielkie spadki (o 92,1 tys. użytkowników, 823,4 tys. odsłon krajowych i 20 sekund przypadające na przeciętnego użytkownika), natomiast Gazeta.tv - nieznaczne wzrosty (o 30,3 tys. użytkowników i 55,5 tys. odsłon).

Zobacz tabelę


Dodajmy, że czołowe portale publikują treści wideo nie tylko w osobnych serwisach, lecz także zamieszczają je kontekstowo przy tekstach w swoich różnych sekcjach. W grudniu z materiałów audio i wideo na stronach Grupy Onet - RASP skorzystało 4,97 mln internautów, a na stronach Grupy WP - 4,89 mln. Serwisy Grupy Gazeta.pl zanotowały 1,74 mln takich użytkowników, a strony Grupy Interia.pl - 1,46 mln.


W serwisach Grupy Interia.pl internauci na urządzeniach niemobilnych korzystali z treści audio i wideo aż przez 15,11 mln, a w serwisach Allegro i GG - przez 7,73 mln godzin. Wynika to m.in. z faktu, że do w skład Grupy Interia.pl należą serwisy stacji radiowych z Grupy RMF, a do Allegro i GG - serwis Open.fm.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas