Internet2015-07-17
2

Onet.tv przed WP.tv, w górę Pudelek.tv i Kafeteria.tv (serwisy wideo portali)

Reaktywowany pod koniec ub.r. Onet.tv (Grupa Onet-RASP) awansował już na pozycję lidera wśród serwisów wideo należących do głównych portali, wyprzedając tracącą na popularności WP.tv (Grupa Wirtualna Polska). Duże wzrosty wyników w skali roku zanotowały Pudelek.tv i Kafeteria.tv (oba należą do Grupy WP).

W kwietniu br. Onet.tv odwiedziło 2,64 mln internautów, którzy wykonali 15,23 mln odsłon (w tym 2,2 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 17 minut i 51 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwis został reaktywowany w grudniu ub.r., w kwietniu transmitowano w nim koncert polskich muzyków na Wembley, a na początku lipca - ponad 30 koncertów z festiwalu Open’er.

WP.tv zanotowała w kwietniu 2,18 mln użytkowników, 13,98 mln odsłon i 15:42 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. W nowej odsłonie serwis ruszył wiosną br., wraz ze startem nowych cykli wideo realizowanych przez Wirtualną Polskę. Wcześniej przeważały w nim treści humorystyczne, realizowane przez ekipę kierowaną przez Łukasza Skalika, który po odejściu z firmy jesienią ub.r. na początku br. został dyrektorem programowym sieci Agora Internet Artists (przemianowanej niedawno na Epic Makers).

Dalsze miejsca zajęły serwisy wideo oparte na markach dwóch witryn tematycznych Grupy Wirtualna Polska: Pudelek.tv i Kafeteria.tv. Pierwszy miał w kwietniu 1,92 mln użytkowników i 12,37 mln odsłon, a drugi - 1,04 mln użytkowników i 626,4 tys. odsłon. Zestawienie uzupełniają Interia.tv i Gazeta.tv.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/vod-pl-przed-playerem-i-ipla-tv-vod-tvp-pl-z-rekordem-w-dol-aplikacja-ipla ##

Wydawcy portali swoje serwisy wideo traktują jak zbiory krótkich, głównie kilkuminutowych klipów, które są też kontekstowo publikowane przy tekstach w różnych sekcjach i serwisach tematycznych. Są tam zarówno materiały autorskie, jak i pozyskiwane z zewnątrz, np. materiały agencyjne czy fragmenty programów telewizyjnych. Użytkownicy nie mogą natomiast dodawać własnych filmików, inaczej niż w serwisach takich jak YouTube, Wrzuta.pl (Grupa WP) czy Veedo.pl (Grupa TVN).

W sumie pod względem odtworzeń treści audio i wideo liderem wśród wydawców jest Grupa Onet-RASP wyprzedzająca Grupę Wirtualna Polska, a wśród serwisów prowadzi Onet przed WP.pl i Open.fm (zobacz szczegółowe statystyki).

Zobacz tabelę


Onet.tv w grudniu ub.r. miał 2,18 mln użytkowników i 9,97 mln odsłon, a w styczniu ub.r. - 2,56 mln użytkowników i 13,77 mln odsłon. Średni czas spędzany na stronie przez odwiedzającego wynosił ok. 15 minut miesięcznie.

WP.tv straciła w skali roku 816,1 tys. użytkowników i 4,2 mln odsłon (to spadki o 27,2 proc. i 23,1 proc.), przy niewielkim wzroście średniego czasu korzystania (o 1:12 minuty, czyli 8,3 proc.).

Za to duże wzrosty osiągnęły Pudelek.tv. i Kafeteria.tv. Pierwszy serwis zyskał 676,7 tys. użytkowników i 4,23 mln odsłon (to 54,6 proc. i 51,9 proc. w górę), a drugi - 554,7 tys. użytkowników i 2,26 mln odsłon (113,8 proc. i 163,6 proc. w górę). Na obu stronach wielokrotnie wydłużył się też średni czas spędzany przez odwiedzających.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas