Internet2010-02-19
5

Onet zadowolony z VoD, ostrożnie szacuje wzrost reklamy internetowej

Grupa Onet jest zadowolona z pierwszych wyników swojej usługi VoD, w pierwszych trzech dniach od jej uruchomienia pięć najbardziej popularnych materiałów wygenerowało łącznie 500 tys. streamów (czyli tyle razy zostały obejrzane), poinformował prezes Onet i wiceprezes grupy TVN Łukasz Wejchert.

"To pierwszy prawdziwie synergiczny projekt naszej grupy" - powiedział w czwartek Wejchert. Onet udostępnia w swoim serwisie głównie materiały z biblioteki TVN (w tym np. seriale nawet przed ich oficjalną premierą) a także produkcje Warner Bros. Programy są darmowe dla widza, przy czym za materiały uznane za "premium" płacą sponsorzy (są one poprzedzane i ewentualnie przerywane reklamami).

"Na rynku amerykańskim segment video o charakterze premium notuje najwyższą dynamikę wzrostów popularności. My jesteśmy na etapie edukacji rynku" - powiedział Wejchert wyjaśniając, że w najbliższym czasie projekt VoD nie będzie jeszcze stanowił istotnej pozycji w przychodach całej grupy TVN.

Wcześniej grupa TVN poinformowała, że szacuje iż wzrost rynku reklamy TV i internetowej typu display wykaże niską jednocyfrową dynamikę. Wejchert przyznał, że są to ostrożne szacunki. Z jego wypowiedzi wynika, że w styczniu i lutym Onet mógł zanotować lepszą dynamikę przychodów reklamowych, jednak spółka ocenia, że mogą one nie być reprezentatywne dla całego roku.

W 2009 r. około 21,6% przychodów internetowych Onet osiągnął w pierwszym kwartale, 25,0% w drugim kwartale, 21,1% w trzecim kwartale i 32,3% czwartym kwartale.

W całym 2009 r. przychody raportowane sektora online grupy TVN wzrosły o 1% do 208 mln zł wobec 206 mln zł w poprzednim roku. Wynik EBITDA spadł do 50 mln zł wobec 56 mln zł. Marża EBITDA segmentu spadła w 2009 r. do 24% wobec 27% rok wcześniej.

TVN podał też, że portal internetowy Onet.pl osiągnął średnią miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 12,7 miliona oraz uzyskał 3,5 miliarda odsłon w listopadzie 2009 r. Średni, miesięczny czas spędzony w listopadzie 2009 r. na portalu Onet.pl wyniósł 66,6 miliona godzin, według Megapanel PBI/Gemius.

W 2009 roku grupa TVN miała 420,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 363,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2123,37 mln zł wobec 1897,31 mln zł.

Autor:masz / isb / pr / kk

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas