Reklama2009-05-28
0

opengsm.pl naruszył kodeks reklamowy; 'haniebna reklama'

Komisja Etyki Reklamy uznała, że billboardy serwisu opengsm.plnaruszają kodeks branżowy. Kontrowersyjna kreacja pokazuje dwóchmężczyzn i kobietę przed pisuarami oraz hasło "Trzeba porównać".

Komisja Etyki Reklamy zajęła się reklamami outdoorowymi serwisuopengsm.pl na podstawie skargi otrzymanej w tej sprawie. Jeden zodbiorców ocenił, że kreacja graficzna pokazująca dwóch mężczyzn ikobietę przed pisuarami wraz z hasłem "Trzeba porównać" jest"prymitywna, wulgarna, bez związku z telefonią komórkową i wręczchamska". W proteście - dotyczącym nośników umieszczonych wKrakowie - oceniono również, że "w przestrzeni publicznejpapieskiego miasta, który swego czasu był także Europejskim Miastemkultury, umieszczanie takich reklam jest haniebne i karygodne".

opengsm

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności zdobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej,uchybiania godności człowieka oraz wprowadzania klientów w błąd.Odpowiedzialna za tę akcję firma Open Connect zbyt późno złożyławyjaśnienia, dlatego nie były one brane pod uwagę podczasrozpatrywania tej sprawy.

Komisja Etyki Reklamy oceniła, że kampania narusza dobreobyczaje, ponieważ do jej kontrowersyjnego przekazu zostało źledobrane medium outdoorowe. W konsekwencji instytucja uznała, żereklama łamie przepisy kodeksu branżowego.

Autor:tw

Więcej informacji:opengsm.pl

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas