Technologie2007-02-03
0

Operator komórkowy P4 ujawnił swoją markę

Marką nowego czwartego operatora komórkowego P4 będzie PLAY.

Sieć telefonii komórkowej spółki P4 będzie nosić nazwę Play, poinformowała firma na piątkowym spotkaniu z mediami. Start usług nowej sieci komórkowej planowany jest na I kwartał tego roku.

      

Operator telefonii komórkowej P4 chce do końca 2007 roku mieć 1,5 tys. stacji bazowych tak, aby w zasięgu sieci znalazło się 20% ludności Polski w 8 największych aglomeracjach: Warszawie, Trójmieście, Szczecinie, Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Katowicach.

Do końca 2008 roku nowy operator chce mieć 2,5 tys. stacji. Koszt budowy jednej stacji to ok. 100 tys. euro. Oznacza to, że P4 wyda na budowę stacji 250 mln euro w ciągu najbliższych 2 lat.

Prezes P4 Chris Bannister zapowiadał wcześniej, że spółka nie chce być operatorem niszowym i wejdzie na rynek z agresywną strategia cenową.

P4 powstała jako joint-venture polskiej Netii oraz islandzkiego funduszu Novator. W ostatni czwartek ogłoszono, że nowym inwestorem w P4 będzie cypryjska spółka Tollerton, właściciel sieci dystrybucji usług komórkowych Germanos.

P4 podwyższy kapitał i zapłaci akcjami za przejęcie spółki Germanos Polska i jej sieci 300 punktów sprzedaży. Po sfinalizowaniu transakcji 22% kapitału P4 będzie miał Tollerton (właściciel Germanosa), Netia będzie miała 23,4% (wobec 30% obecnie), a islandzki fundusz Novator - 54,6% (wobec 70%). Transakcja ma zostać zamknięta do końca kwietnia.

Do tej pory Germanos dystrybuował wyłącznie produkty jednego z konkurentów P4, czyli Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era. Umowa z PTC obowiązuje Germanos właśnie do końca kwietnia.

P4 przewiduje, że początkowo jej sieć obejmie Warszawę i Trójmiasto. Na koniec tego roku sieć P4 ma pokrywać 20 proc. populacji Polski.

Podobne informacje:

Autor:kk-isb

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas