Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało średnio 2,98 mln widzów, o 440 tys. więcej niż SuperHit Festiwal pokazywany w Polsacie dwa tygodnie wcześniej. TVP1 w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku, a reklamowe wpływy wyniosły 4,85 mln zł.
52. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2015 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 12 do 14 czerwca 2015 roku. Średnia widownia trzydniowej imprezy wyniosła w Jedynce 2,98 mln osób. Przełożyło się to na 28,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Największą oglądalność podczas trwania festiwalu osiągnęła niedzielna gala z okazji 90. urodzin Polskiego Radia. Średnia widownia I części tego koncertu w TVP1 uplasowała się na poziomie 4,66 mln osób. Na drugim miejscu znalazły się "SuperDebiuty ze Skaldami", które w piątek oglądało 4 mln widzów.
Topowe koncerty 52. KFPP Opole 2015
Zobacz tabelęTegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej zyskała 150 tys. widzów, ale spadły jej udziały w rynku telewizyjnym. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 2,83 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,33 proc. i 22,56 proc. udziału (więcej na ten temat).
Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł już tylko 8,15 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,04 proc.) i TVP2 (5,48 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu
Zobacz tabelęCennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 4,85 mln zł. Przed rokiem były one zdecydowanie niższe - uplasowały się na poziomie 2,92 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
52. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat dwa tygodnie wcześniej SuperHit Festiwal, który oglądało 2,54 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 21,49 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 21 proc. (dowiedz się więcej).