Biznes2019-02-13
3

Orange Finanse zmienia się w Kompakt Finanse. mBank zapłaci za przejście na główną platformę

Po zakończeniu współpracy pomiędzy Orange a mBankiem platforma Orange Finanse  zmienia nazwę na Kompakt Finanse. Od 15 kwietnia 2019 r. aplikacja mobilna przestanie działać, a użytkownicy serwisu otrzymają ofertę przejścia na główną platformę bankowości elektronicznej mBanku. Na koniec 2018 r. z Orange Finanse korzystało ponad 412 tys. użytkowników.

Usługę Orange Finanse stworzoną wspólnie przez Orange Polska i mBank kosztem ok. 15 mln zł uruchomiono jesienią 2014 r. Platforma pozwala na dokonanie wszystkich operacji związanych z kontem użytkownika w mBanku wyłącznie za pomocą smartfona i dedykowanej aplikacji mobilnej.

W połowie ub.r. Orange i mBank poinformowały o zakończeniu współpracy przy rozwijaniu platformy. Teraz mBank zapowiedział dalsze kroki związane z użytkownikami Orange Finanse.

Koniec Orange Finanse w połowie kwietnia

Według zapowiedzi w pierwszej kolejności, 15 kwietnia br. zmianie ulegnie nazwa platformy - nowa to Kompakt Finanse, produkty bankowe dostarcza mBank. Strona informacyjna banku oraz serwis dostępne będą odtąd pod adresem: www.kompaktfinanse.pl. Nie zmienią się identyfikator, hasła dostępu do banku, sposób logowania oraz funkcjonalność serwisu. Klienci będą mogli się do niej zalogować tak, jak dotychczas.

mBank podjął decyzję, że nie będzie dalej rozwijał projektu pod nową nazwą - Kompakt Finanse. Będzie on stopniowo wygaszany. Klienci korzystający z tej platformy otrzymają specjalną ofertę przeniesienia na główną platformę bankowości elektronicznej i mobilnej mBanku – również ci posiadający kredyty.

W mBanku będą mogli z nich korzystać na dotychczasowych zasadach (z identycznym limitem i takim samym lub niższym oprocentowaniem). W zależności od aktywności klienta bank wypłaci też bonus za samo przeniesienie produktów. W przypadku karty kredytowej będzie to minimum 50 zł, a za transfer konta osobistego do 260 zł.

mBank ujawnia, że w związku z zakończeniem rozwoju platformy 15 kwietnia br. zostanie też wyłączona dotychczasowa aplikacja mobilna. Dodatkowo od tej daty bank będzie sukcesywnie rozwiązywać umowy z klientami niezainteresowanymi przejściem na główną platformę mBanku.

Ponad 400 tys. klientów

Jak podaje mBank na koniec 2018 r. z platformy korzystało ponad 412 tys. osób. Około 80 tys. z nich jest jednocześnie klientami mBanku. W ostatnim kwartale, przynajmniej raz w miesiącu, do elektronicznych systemów banku zalogowało się niecałe 10 proc. wszystkich klientów.

O planowanych przez mBank zmianach klienci dowiedzą się m.in. za pośrednictwem strony informacyjnej i komunikacji bezpośredniej (listy, e-maile, komunikaty w serwisie elektronicznym, wiadomości w aplikacji mobilnej).

Autor:ps

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas