Reklama2020-10-22
9

Orange Polska będzie płacić 0,8-1,6 proc. za korzystanie z marki Orange

Rada nadzorcza Orange Polska pozytywnie zaopiniowała nową umowę licencyjną, na lata 2021-2030, dotyczącą korzystania przez firmę z marki Orange. Umowa ma zostać podpisana z Orange Brand Services Limited do końca br.

W komunikacie giełdowym Orange Polska opisano, że zgodnie z nową umową firma za korzystanie z marki Orange ma płacić 1,6 proc. przychodów ze sprzedaży towarów i usług oferowanych pod tą marką w kanałach detalicznych z wyjątkiem towarów i usług stacjonarnej telefonii głosowej, dla których opłata licencyjna to 0,8 proc. do sytuacji, gdy przychodów z usług konwergentnych w całości skonsolidowanych przychodów telekomu przekroczy 21,8 proc.

- Marka Orange jest kluczowa w realizacji strategii Orange Polska, dalszej konsolidacji pozycji rynkowej Orange Polska oraz do tworzenia wartości dla wszystkich interesariuszy - podkreśliła firma. Zaznaczyła, że według oceny PwC pod kątem finansowym warunki umowy są godziwe dla Orange Polska. W konsekwencji warunki umowy pozytywnie zaopiniowali też niezależni członkowie rady nadzorczej telekomu.

Firma dodała, że według zewnętrznych badań z lipca br. Orange była marką pierwszego wyboru dla polskich konsumentów w zakresie usług konwergentnych, światłowodu, mobilnego dostępu szerokopasmowego i mobilnych abonamentowych usług głosowych. - Orange to globalna marka obsługująca ponad 260 milionów klientów i obecna na 29 rynkach. W światowym rankingu marek BrandZ wyceniana jest na ponad 20 mld dolarów, co czyni ją jedną z 10 najbardziej wartościowych marek telekomunikacyjnych na świecie - zaznaczyła.

Orange Polska korzysta z marki Orange od ponad 15 lat, początkowo ten brand zastąpił Ideę jako oznaczenie usług mobilnych. Natomiast w 2012 roku firma przyjęła tę markę także w swoim pionie usług stacjonarnych, rezygnując z marek Neostrada i Telekomunikacja Polska. Równocześnie firma zmieniła nazwę na Orange Polska.

W 2019 r. Orange zapłacił 112 mln zł za prawo korzystania z marki. W 2018 r. ta opłata wyniosła 113 mln zł.

W drugim kwartale br. Orange Polska osiągnął wzrost przychodów o 2,5 proc. rok do roku do 2,828 mld zł oraz 52 tys. zł zysku netto, tyle samo co rok wcześniej.

Autor:tw

Więcej informacji:Orange Polska, Orange, licencja, marka

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas