Reklama2018-11-14
10

UKE: 9,1 mln zł kary dla Orange Polska za SMS-y marketingowe. Operator będzie się odwoływać

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Orange Polska kary w wysokości 9,1 mln zł za to, że bez wymaganych zgód klientów wysyłał im SMS-y o charakterze marketingowym. Jak poinformował portal Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, operator planuje odwoływać się od decyzji - W naszej ocenie wysokość kary jest niewspółmierna wobec rzekomego naruszenia - mówi nam Jabczyński.

Ponad 3,8 mln niechcianych SMS-ów

Jak czytamy w komunikacie UKE, prezes urzędu stwierdził, że Orange Polska "wykorzystywała automatyczne systemy wywołujące do celów marketingu bezpośredniego nie wykazując posiadania wymaganych w takim przypadku zgód abonentów lub użytkowników końcowych. W trakcie postępowania ustalono, że zostało wysłanych łącznie ponad 3,8 mln wiadomości SMS do klientów, z naruszeniem Prawa Telekomunikacyjnego".

Postępowanie uruchomiono w wyniku skargi jednego z klientów, który otrzymywał od operatora niezamówione informacje marketingowe w formie SMS-ów.

UKE ustalił, że Orange wysłał łącznie 1 763 334 wiadomości SMS o treści: „Nowy pakiet internetowy 500MB za 5zł na 30 dni jest już dostępny. Aby go włączyć, wyślij SMS o treści NET5 pod numer 260 (20gr) i surfuj więcej niż dotychczas!” oraz 2 056 851 wiadomości SMS o treści „Rewelacyjna wiadomość BEZPŁATNIE zobaczysz gdzie jest TERAZ Bliski. Wyślij sms (0zł) o treści CP na 60504. 14 dni za darmo/ Potem 6,15z VAT tyg/Orange.pl”.

Orange Polska nie wykazała, że ma od klientów wymagane, utrwalone zgody na wysyłkę wiadomości o charakterze marketingowym, przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. - Wysyłka ww. wiadomości SMS odbyła się zatem wbrew zakazowi wynikającemu z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego, który nie został uchylony przez stosowne zgody osób, do których były wysyłane wiadomości SMS o charakterze marketingowym - informuje w komunikacie UKE.

Urząd wziął pod uwagę, że operator starał się zadośćuczynić klientów za bezprawne rozesłanie do nich wiadomości SMS o charakterze marketingowym przez oferowanie im specjalnych bonusów (pakietów danych).

- Prezes UKE wziął przy tym pod uwagę starania Orange Polska S.A. mające na celu dotarcie do adresatów uprzednio wysłanych wiadomości SMS, a w szczególności fakt, że informacja o bonusie została zatytułowana jako „Ważna informacja dla Klientów", aby zapewnić jej odpowiednią zauważalność na stronie internetowej Spółki. Opisana okoliczność została wzięta pod uwagę i miała wpływ na wysokość nałożonej kary - informuje UKE w komunikacie.

Orange Polska będzie się odwołać

Decyzja UKE nie jest prawomocna. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Orange Polska planuje odwołać się od niej do sądu. - W naszej ocenie wysokość kary jest niewspółmierna wobec rzekomego naruszenia - mówi nam rzecznik operatora, Wojciech Jabczyński.Orange analizuje obecnie decyzję UKE.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).

W III kwartale 2018 r. Orange Polska zanotował przychody na poziomie 2,775 mld zł. Zysk netto spółki wzrósł do 91 mln zł, a liczba użytkowników przekroczyła 14,6 mln. O 84 proc. rok do roku zwiększyła się baza odbiorców usługi światłowodowego dostępu do internetu.

Autor:JD

Więcej informacji:UKE, Orange Polska, SMS-y marketingowe

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas