Technologie2020-12-02
1

Orange Polska wykorzystuje VR do szkolenia pracowników

Orange Polska rozpoczął oparte o wirtualną rzeczywistość szkolenia 180 pracowników zajmujących się obsługą klientów.

W ramach szkoleń, pracownicy Orange przenosząc się do wirtualnego Laboratorium Orange, będą uczyć się obsługi urządzeń i różnych możliwości usług, z których korzystają klienci, takich jak Smart WiFi Box, FunBox, Orange TV GO czy multinagrywarka.

- Już pierwsze wnioski z pilotażowego projektu dowodzą, że szkolenia VR zapewniają lepszą koncentrację, pozwalają na zapamiętanie większej liczby szczegółów, co ma ogromne znaczenie dla późniejszego skutecznego wsparcia klientów w podłączaniu, konfiguracji i codziennego używania urządzeń i korzystania z różnych ich funkcji - czytamy w komunikacie Orange.

- Gogle VR odcinają nas od rozpraszającego otoczenia, dzięki czemu łatwiej skupić się na nauce. Ponadto, w wirtualnej rzeczywistości nasi pracownicy niejako wcielają się w rolę klientów, przechodzą przez te same doświadczenia, począwszy od otwarcia opakowania z urządzeniem, poprzez jego podłączenie w domu czy sprawdzenie różnych jego funkcji. Łatwiej im w ten sposób będzie zrozumieć ich punkt widzenia i odpowiadać na pytania - stwierdziła Ewa Krupa, dyrektor kultury i rozwoju w Orange Polska.

Jak informuje operator, uczestnicy pozytywnie oceniają nową formę szkoleń. Na etapie testów wszyscy zadeklarowali, że poleciliby szkolenie innym, a 2/3 z nich zastąpiłoby szkolenie stacjonarne jego odpowiednikiem w wirtualnej rzeczywistości.

Orange zaplanował, że do końca bieżącego roku przeszkoli 180 pracowników przy użyciu technologii VR, a w przyszłym roku rozszerzy zasięg na grupę przeszło 1000 osób. W planach jest dalszy rozwój narzędzia. Obecna aplikacja ma zostać rozbudowana, powstać mają też zupełnie nowe szkolenia.

Aplikacja i materiały szkoleniowe powstały we współpracy ze startupem VRLearning, który stworzył to rozwiązanie w ramach programu Orange Fab.

W trzecim kwartale br. Orange Polska wypracował przychody w kwocie 2,8 mld złotych, po spadku o 2,7 proc. rok do roku. Zysk EBITDA wyniósł 742 mln zł po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL). Liczba klientów pakietów konwergentnych wyniosła ponad 1,4 mln, a użytkowników z usług telewizyjnych - 1 mln użytkowników. Firma planuje w II kw. 2021 roku przedstawić aktualizację strategii.

Autor:km

Więcej informacji:Orange, VR, wirtualna rzeczywistość

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas