Biznes2015-04-28
2

Orange Polska z mniejszym przychodem, zyskiem i liczbą użytkowników telefonii komórkowej

W I kwartale br. spółka Orange Polska zanotowała 2,93 mld zł przychodu i 171 mln zł zysku netto. To wyniki gorsze niż w tym samym okresie ub. r. - Odświeżenie marki Orange to nasza odpowiedź na zmiany w zachowaniach i potrzebach klientów - podkreśla Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska.

Osiągnięty w I kwartale br. przychód Orange Polska był niższy o 1,7 proc. w zestawieniu z podobnym okresem roku poprzedniego. Sprzedaż usług związanych z telefonią komórkową spadła z 1,43 mld zł w I kwartale ub. r. do 1,36 mld zł w raportowanym okresie. Spółka zanotowała zysk netto na poziomie 171 mln zł, co oznacza wynik gorszy o 36,9 proc. w porównaniu z 271 mln zł rok do roku.

W komunikacie Orange Polska zwraca uwagę na oszczędności uzyskane dzięki obniżeniu kosztów pracowniczych z 522 do 430 mln zł oraz kosztów finansowych ze 119 do 58 mln zł w ujęciu rok do roku.

W I kwartale br. spółka zanotowała spadek liczby klientów korzystających z telefonii komórkowej o 111 tys. To oznacza, że na koniec marca br. operator miał w sumie 15,518 mln użytkowników. Co prawda o 48 tys. wzrosła liczba abonentów, jednak w tym samym okresie o 159 tys. spadła liczba osób korzystających z usług w modelu pre-paid. W komunikacie podano, że średni miesięczny przychód na abonenta komórkowego zamknął się kwotą 30,2 zł. To mniej w porównaniu z IV kwartałem ub. r., gdy kwota ta wynosiła 30,7 zł.

Jednocześnie w raportowanym przez spółkę okresie o 77 tys. wzrosła baza użytkowników mobilnego internetu osiągając poziom 1,59 mln klientów. Spośród tej liczby 900 tys. to użytkownicy technologii LTE, których w I kwartale br. przybyło 287 tys.

Komentując kwartalne wyniki spółki Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska zwrócił uwagę na dynamicznie rozwijający się segment internetowy. - W I kwartale nadal był widoczny znaczący popyt rynkowy na szybki stacjonarny i mobilny dostęp do internetu, co utwierdza nas w przekonaniu co do planów dalszej rozbudowy sieci - podkreślił Bruno Duthoit. - W segmencie usług abonamentowych nadal generowaliśmy solidny przyrost bazy klientów, o 5 proc. rok do roku, mimo że ze względu na dużą konkurencję na rynku liczba przyłączeń netto była niższa niż w poprzednim kwartale. Pomimo to, w zakresie przenoszenia numerów komórkowych utrzymaliśmy drugą pozycję na rynku. W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy zmiany w zachowaniu i potrzebach klientów, wynikające z postępującej cyfryzacji codziennego życia. Naszą odpowiedzią jest odświeżenie marki Orange, by lepiej wsłuchiwać się i odpowiadać na te nowe oczekiwania. Towarzyszy temu zmiana komunikacji zewnętrznej oraz, co ważniejsze, wymierne zmiany w zakresie sprzedaży i obsługi klientów we wszystkich kanałach - zaznaczył Duthoit nawiązując między innymi do niedawnego odświeżenia komunikacji marketingowej dokonanej przez operatora (więcej informacji tutaj).

Zmianie wizerunkowej towarzyszy także wzbogacona oferta Orange Polska kierowana zarówno do klientów indywidualnych (zobacz szczegóły), jak i biznesowych (więcej tutaj).

Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas