Telewizja2012-11-12
2

Orange Sport do góry, Polsat Sport liderem kanałów sportowych

W październiku br. najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce został Polsat Sport. Ponownie największym wzrostem pochwalić się może Orange Sport, najwięcej stracił Canal + Gol. Monitorowany od niedawna nSport HD znalazł się na miejscu ósmym.

Udział liderującego Polsatu Sport w październiku br. wyniósł 0,68 proc., czyli o 2,7 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Drugie miejsce zajął Eurosport, którego udział wzrósł o 11,8 proc. do poziomu 0,61 proc. Ostatnie miejsce podium zajął Canal + Sport. Udział tego kanału spadł o 10,5 proc. i ostatecznie wyniósł 0,20 proc.

Największym wzrostem średniego dobowego udziału wśród stacji sportowych pochwalić się może Orange Sport. Stacja ta awansowała z pozycji ósmej na miejsce piąte, natomiast jej udział w październiku br. wzrósł aż o 49,5 proc. i wyniósł 0,15 proc.

Z kolei największy spadek dotknął plasującego się na przedostatniej pozycji kanału Canal + Gol. Jego udział spadł bowiem aż o 76,5 proc. i nie przekroczył już granicy 0,01 proc.

Monitorowany od września br., ale istniejący od 2006 roku kanał nSport HD,  znalazł się na miejscu ósmym z wynikiem na poziomie 0,11 proc. Stacja ta transmituje mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europejskiej.

Zobacz tabelę


Także i w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym miesiącu zajął Polsat Sport (wzrost udziału o 8,3 proc. do 0,69 proc.), a na drugiej lokacie znalazł się Eurosport (0,41 proc. udziału, spadek o 5,3 proc.). Natomiast na ostatnim miejscu podium uplasował się Polsat Sport Extra (0,22 proc., + 42,1 proc.).

Również i w tej grupie wiekowej największy wzrost zanotował zajmujący piąte miejsce Orange Sport (0,14 proc. udziału, do góry o 35,60 proc.). Z kolei największy spadek także i tutaj zanotował Canal + Gol, którego udział spadł aż o 77,8 proc.  - nie osiągnął on już granicy 0,01 proc. nSport HD w tej grupie także zajmował pozycję ósmą, a jego udział wyniósł 0,09 proc.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądanym programem w kanałach sportowych w październiku br. był mecz eliminacji do MŚ w piłce nożnej Polska-Anglia, który na antenie Polsatu Sport zgromadził aż 452 tys. widzów. W rankingu top 10. programów stacja ta umieściła aż sześć pozycji. Dwa miejsca w rankingu przypadły pozycjom wyemitowanym przez Eurosport, zaś po jednej - Canal+ Sport i TVP Sport.

Zobacz tabelę


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas