Telewizja2012-02-09
1

Orange Sport i Eurosport 2 mocno do góry

Orange Sport, Sportklub i Eurosport 2 to kanały sportowe, które zanotowały największe wzrosty oglądalności w styczniu br. Czołówka zestawienia pozostała bez zmian - liderem był Eurosport przed Polsatem Sport i TVP Sport.

Udziału Eurosportu w zeszłym miesiącu wyniósł 0,87 proc., czyli o 19,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajął Polsat Sport, który zaliczył wzrost o 12 proc. do poziomu 0,43 proc. udziału. Z kolei trzecią pozycję utrzymał kanał TVP Sport. Jego wynik to 0,42 proc. po wzroście o 34,1 proc.

Na czwarte miejsce z szóstego awansował kanał Eurosport 2, którego udział poszedł do góry o 118,3 proc. do 0,2 proc. Stacja ta w styczniu br. po raz pierwszy w historii pokazywała m.in. Puchar Świata w skokach narciarskich.

Jeszcze większy wzrost, wynoszący 208,6 proc., odnotował kanał Sportklub, osiągając wynik na poziomie 0,11 proc. (awans z miejsca ósmego na szóste, stacja w marcu ub.r. dołączyła do Cyfry+). Jednak najwięcej w rankingu kolejny raz zyskała stacja Orange Sport - jej udział poszedł do góry aż o 340,9 proc. i wyniósł 0,1 proc. Dzięki temu kanał ten awansował z lokaty dziewiątej na ósmą.

Ogółem styczeń na plusie zakończyło 9 z 12 kanałów sportowych. Pozostałe stacje straciły, ale spadki te nie były duże. Największy odnotował plasujący się na pozycji 10. Polsat Futbol. Jego udział zmalał o 22,2 proc. i wyniósł 0,01 proc. Stacja ta z końcem maja br. ma zostać zamknięta (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce także zajął Eurosport z udziałem na poziomie 0,71 proc. (wzrost o 24,7 proc.), drugi był jednak TVP Sport (0,42 proc. udziału, wzrost o 31,3 proc.), a dopiero trzecią lokatę zajął Polsat Sport (0,41 proc., + 3,8 proc.).

Lider wzrostu, czyli Orange Sport w tej grupie zyskał aż 664,7 proc., natomiast Polsat Futbol stracił 33,3 proc. 

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądanym programem w kanałach sportowych w styczniu br. była relacja z Pucharu Świata w skokach narciarskich pokazana na antenie Eurosportu, którą obejrzało niemal 600 tys. widzów. Kanał ten ogółem umieścił cztery pozycje w zestawieniu, w tym zajął wszystkie miejsca na podium. Poza tym w top 10 programów ze stacji sportowych znalazły się też propozycje TVP Sport, Sportklubu oraz Polsatu Sport. 

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:pp

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas