Technologie 2019-10-29
0

Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych

Orange Polska wypracował w trzecim kwartale 946 mln zł zysku EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL), o 22,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosła też liczba klientów internetu i usług mobilnych. Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).

 

Orange Polska podał, że z Orange Światłowodu korzysta 473 tys. klientów, a w III kwartale 2019 r. przybyło ich 39 tys. Sieć światłowodowa dociera do 141 miast.

Na koniec trzeciego kwartału operator dostarczał 2,59 mln usług internetu szerokopasmowego. Średnie miesięczne przychody z oferty ARPO - usług stacjonarnego internetu wzrosły kwartalnie o 0,3 zł do 55,2 zł.

W końcu września z pakietów konwergentnych Orange Love telekomu korzystało 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln.

W III kwartale liczba klientów konwergentnych pakietów usług Orange Love zwiększyła się do 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln. Na koniec września br. użytkownicy Orange Love stanowili 61% indywidualnych klientów korzystających z domowego internetu Orange, podczas gdy rok temu było to 55%. Wśród klientów mobilnych usług głosowych użytkownicy pakietów stanowią 49% (w porównaniu do 44% rok wcześniej). Na pakiety usług klienci miesięcznie wydają 103,4 zł - lekko urósł wskaźnik ARPO, czyli przychód na klienta.

Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).

99 tys. więcej abonentów usług mobilnych

Rośnie liczba klientów korzystających z najszybszych opcji domowego internetu. Na koniec września 2019 r. stanowili oni 38% wszystkich (rok temu było to 32%). Stało się tak głównie za sprawą internetu światłowodowego. Liczba klientów tej usługi wzrosła o 46% rok do roku.

W III kwartale br. do Orange dołączyło 88 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych. Ponadto oferty na kartę wybrało 88 tys. nowych klientów.

Orange Polska pozyskał w trzecim kwartale 176 tys. klientów usług telefonii komórkowej netto - na koniec września baza operatora składała się z 15,14 mln kart SIM. Średnie miesięczne przychody operatora z oferty (ARPO) usług komórkowych wzrosły w trzecim kwartale o 0,2 zł do 20,3 zł.

Liczba klientów usług pakietowych Orange Polska wzrosła do 1,656 mln. Kwartalny wzrost liczby klientów wyniósł 28 tys.

Zobacz tabelę

19 proc. więcej z usług konwergentnych, zysk EBITDAaL 22 proc. w górę

 

Przychody Orange Polska były w III kwartale 2019 roku o 4,3% wyższe niż rok wcześniej. Na wynik wpłynęły głównie rosnące przychody z usług konwergentnych (wyższe o 19% r/r) oraz z usług IT i integratorskich. Na te ostatnie złożył się zarówno wzrost organiczny (o 27% r/r), jak również wyniki BlueSoft za 4 miesiące. Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęła także sprzedaż smartfonów oraz polepszający się trend w usługach mobilnych kupowanych poza pakietami: większa lojalność klientów oraz poprawiający się trend w przychodach na jednego klienta - ARPO.

 

Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 22,4%. Ten wynik to efekt wzrostu przychodów firmy, przyspieszenia spadku kosztów pośrednich działalności (o 5% r/r), a także zysku na sprzedaży nieruchomości przy ul. Nowogrodzkiej i św. Barbary w Warszawie. Odliczając ten ostatni czynnik, EBITDAaL wzrosła o 7,1% r/r w ujęciu kwartalnym oraz o 1,2% r/r licząc łączny wynik za 9 miesięcy.

Łączne zyski grupy ze sprzedaży aktywów wyniosły 218 mln zł wobec 44 mln zł kwartał wcześniej i 93 mln zł przed rokiem.

Autor: km

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas