Reklama2023-06-13
0

Orlen zastępuje Energę jako sponsor lig i reprezentacji koszykarskich

Radosław Piesiewicz i Adam Burak, fot. PZKoszRadosław Piesiewicz i Adam Burak, fot. PZKosz

PKN Orlen przez najbliższe trzy lata będzie sponsorem tytularnym polskiej ligi koszykarzy i koszykarek oraz męskich i żeńskich reprezentacji Polski w koszykówce. Poprzednio ligi i reprezentacje wspierała Energa, którą Orlen przejął trzy lata temu.

W ramach umowy z Polskim Związkiem Koszykówki PKN Orlen będzie dysponował prawem do wykorzystania wizerunku grupowego wszystkich kadr narodowych (w koszykówce 5x5 oraz 3x3) w swoich działaniach marketingowych. Logotyp koncernu będzie eksponowany na strojach meczowych i treningowych reprezentacji, meczowych strojach klubowych, koszykarskich parkietach, bandach, telebimach, banerach, materiałach promocyjnych i w kanałach komunikacji digitalowej.

Rozgrywki ligowe będą funkcjonowały jako Orlen Basket Ligi Kobiet i Mężczyzn.

- Orlen jest największym sponsorem sportu w Polsce, dlatego wśród licznych dyscyplin, które wspieramy, nie mogło zabraknąć koszykówki. To obecnie trzecia najchętniej uprawiana gra zespołowa w naszym kraju. Współpraca Orlenu z Polskim Związkiem Koszykówki przyniesie obu stronom wymierne korzyści. Dla nas to przede wszystkim możliwość dalszego wzmacniania rozpoznawalności marki Orlen, dla Związku – wsparcie ze strony wiarygodnego i rzetelnego partnera. Jestem przekonany, że naszą współpracę docenią również kibice - podkreśla w komunikacie prezes Orlenu Daniel Obajtek.

Na mocy umowy Orlen będzie też sponsorem 16 reprezentacji młodzieżowych w koszykówce oraz dwóch najważniejszych programów szkolenia młodzieży: Szkolnych Młodzieżowych Ośrodków Koszykówki (to 148 placówek z ponad 7,7 tys. dziećmi i 320 trenerami) oraz Koszykarskich Ośrodków Szkolenia Sportowego Młodzieży (ponad 800 uczestników szkolonych przez 143 trenerów w 48 ośrodkach)

- Cieszymy się, że w tak dużym zakresie dołączamy do elitarnej rodziny sportowej wspieranej przez PKN Orlen. To dla nas zaszczyt i powód do dumy, że kluczowy w naszej części Europy koncern multienergetyczny widzi potencjał w koszykówce i będzie ją wspierał w dalszym rozwoju. Jestem przekonany, że długofalowa współpraca pozwoli naszej dyscyplinie na osiągnięcie kolejnych sukcesów. To ważny dzień dla polskiej koszykówki - komentuje Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki i Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Przez ostatnie lata ligi i reprezentacje koszykarskie wspierała Energa, którą Orlen przejął trzy lata temu. Koncern podkreśla, że przejęcie jej umowy z im Związkiem Koszykówki to efekt optymalizacji polityki sponsoringowej.

 

- Koszykówka cieszy się w Polsce coraz większym zainteresowaniem, a jej atrakcyjność dodatkowo wzmocniły ubiegłoroczne sukcesy polskiej reprezentacji. Współpraca z Polskim Związkiem Koszykówki to dla nas gwarancja dotarcia do milionów kibiców, których liczebność z pewnością wzrośnie, m.in. dzięki  Mistrzostwom Europy w 2025 roku, których Polska jest współgospodarzem. Budujemy silną markę w oparciu o silne sojusze, dlatego Polski Związek Koszykówki jest dla nas naturalnym partnerem - mówi Adam Burak, członek zarządu ds. komunikacji i marketingu w Orlenie.

Koncern ze swoim logotypem od jesieni jest też obecny na strojach sportowców, m.in. piłkarskiej reprezentacji Polski i skoczków narciarskich, poprzednio sponsorowanych przez Grupę Lotos (ta marka znika z rynku, większość jej stacji paliwowych kupił MOL i wprowadza tam własny brand). Nowa umowa z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, na cztery lata, została zawarta w styczniu br.

Autor:tw

Więcej informacji:Orlen, koszykówka, sponsoring, Energa

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas